SSD kaart sata aansluiten

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Mijn SSD kaart van pc boven (Sata) wil ik even gebruiken voor de pc beneden, dus dat ik die windows die er op staat wil opstarten op pc beneden is dit mogelijk? Mijn pc beneden zie foto heeft geen kabels daarvoor binnen in. Ik kom wel een sata adapter tegen via usb zou het daarmee lukken? met andere pc's lukte dit die hadden alle bij sata kabels binnen in liggen.
IMG_0427.JPG

Die rode aansluitingen op het moederbord zijn SATA aansluitingen. Kabeltjes hiervoor zouden ook in je pc boven moeten zitten.

Of Windows start is afhankelijk van een aantal zaken. Ten eerste moet het een processor zijn van dezelfde soort. Een AMD Windows in een Intel zal bijv. niet werken. Daarnaast kun je met TPM en bitlocker tegen zaken aanlopen.

Kan verder niet zo heel veel kwaad om het te proberen, maar een backup is nooit weg.

Je ziet het normaliter vind je ze op de foto rechts onderin de plek voor hdd en ssd ik zie nergens kabeltjes, deze connector mis ik ook die moet er ook aan, 2x zwart geel en rood, oa voor de spanningmolex-naar-sata-voedingskabel-splitter-0.15-meter.jpg

Not, er zitten SATA aansluitingen op dat bord en dan neem ik aan dat de voeding ook stekkers voor een SATA schijf hebben.

Je laat een ouderwetse molex verdeelstekker naar 2 x SATA zien.

Al met al geef je gewoon veuls te weinig info.

Not, er zitten SATA aansluitingen op dat bord en dan neem ik aan dat de voeding ook stekkers voor een SATA schijf hebben.

Je laat een ouderwetse molex verdeelstekker naar 2 x SATA zien.

Al met al geef je gewoon veuls te weinig info.
die verdeel stekker het gaat alleen op de gekleurde stekker, maar met je antwoord kan ik al wat mee uit de voeten, wat ik bij de opening vermelde zou een makkelijkere optie zijn die ssd adaper zie foto, pc via usb opstarten, zou ik de besturing van die ssd dan kunnen draaien?
550x502.jpg

Windows werkt niet zomaar op een externe schijf.

Waarom allemaal zo moeilijk?

Welke voeding zit erin? merk en type en pak de sata kabel van die andere pc.......

Lijkt wel een quiz, geen informatie geven maar wel denken dat we hier een glazen bol hebben, verplaats je eens in de helpers en wees eens duidelijk.

sorry ik kan nog geen info vinden over de voeding weet alleen dat ie 500 wat is van een Acer nitro n50 650, heb ook geen sticker op de voeding gezien tijdens de foto maken zie foto. Wil het eigenlijk eerst proberen met die sata adapter die kost mij maar 5 euro, heb ergens gelezen dat dit moet lukken, zeker weet ik het ook niet hoor. Lukt het niet dan ga ik verder om hem proberen intern aan te sluiten.

Terug
Bovenaan Onderaan