SSD Kiezen (en wat over de voeding daarvan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo heren/dames,

Ik zit te twijfelen tussen deze twee ssd's:

Qua geheugen wil ik dus iets van 128 of 120GB.
Vraag 1: Raden jullie deze ssd's aan of heb je een beter alternatief voor ongeveer dezelfde prijs?

Dan even een anders stukje:
Vraag 2: Ik heb nog een paar vrije molex-stekkers in m'n computer hangen. Er komen maar 2 zwarte SATA-voedingskabeltjes uit de voeding lopen dus ik heb even gekeken naar oplossingen om die nieuwe ssd dan toch power te geven. Dit is dus wat ik nog uit de voeding zie lopen:
250px-Molex_female_connector.jpg

En wat ik dus nodig heb is een kabeltje om van die molex naar een kabel om de ssd power te geven. Weet iemand daar iets voor?

Groet,
Luuk

Je hebt verloopjes van Molex naar SATA voedingskabel;
PCable-SATA-2big.jpg

Ha Crash, lang niet gezien (of gelezen, maar net hoe je het bekijkt (of leest :))),

Bedankt voor die oplossing :)
Kan je me verder helpen met de keuze tussen die twee? (Of een andere betere?)

De m4 voor mij. Simpelweg, omdat de eerste agility reeks slecht was. De m4 is bovendien wat sneller.

Thanks!!.

@crash moet ik bij dat verloop stekkertje datln beide sata voedingen gebruiken? Vast niet toch of wel, volgens mij is er ook maar 1 aansluiting voor stroom. Maar wil het toch even zeker weten.

Het is een simpele splitter. Je kunt 1 of beide gebruiken. Zolang de totale boom van alle stekkers aan een draad niet meer dan 10A (beetje afhankelijk van de makelij) vraagt. SSD's vragen slechts een paar watt vermogen.

De SSD zelf heeft maar 1 aansluiting nodig.

Je hebt zelfs van deze verloop stukjes, met maar 1 SATA aansluiting. Inderdaad heb je maar 1 van de twee nodig.

PS ik heb twee Agility versies (oudere) en met eentje maar problemen gehad. Deze werd binnen twee dagen omgeruild.

50% dat noem ik toch wel slecht, hoe goed de service ook is :). Een vriend van me werkt bij een webwinkel en daar kwam uiteindelijk bijna 18% van de Agility's terug. Bij intel ligt dat beneden de 2%. Je kunt natuurlijk discussiëren over wat "slecht" is, maar toen IBM zo'n ratio haalde met hun oude harde schijven moesten ze hun fabriek verkopen en uit de markt stappen.

Ik persoonlijk maak dan de afweging tussen de overwegend goede prestaties en reputatie van de M4 en de toch negatieve reputatie van de oude agility en de mindere prestaties. Bij het prijsverschil moet je ook meenemen dat de m4 8GB groter is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar baseer je die "50%" op? Puur omdat bij mij 1 van de 2 problemen gaf?

7-pens seriële ATA ?
dit is de conectie van je moederbord naar je ssd ==

Jah I know maar bestaan daar dan geen verschillende types voor? Want bij een SSD heb je bijvoorbeeld SATA II of SATA III.

Kabels maken niet uit. Het type SATA bepaald hoe snel je moederbord met je SSD kan praten. Voor alle SATA's zijn de kabels echter hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan