SSD kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik ga na het fiasco met mijn Samsung laptop binnenkort een nieuwe laptop kopen.
(Samsung 3 keer nieuwe hdd door garantie, wss brakke controller).

Nou hebben sommige laptops ruimte voor nog een hdd, vooral de 17,3 inch modellen, en dus wou ik daar een ssd in zetten.
Mijn budget is tot ongeveer 140 euro, en 100 tot 120 gb is genoeg, dus viel mijn oog op de volgende SSD's:

http://www.alternate.nl/html/product/Solid_State_Drive_2,5_inch_SATA/OCZ/AGT3-25SAT3-120G/554707/?tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=Solid+State+Drives&l3=SATA

http://www.alternate.nl/html/product/Solid_State_Drive_2,5_inch_SATA/Corsair/CSSD-F120GB3A/653499/?tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=Solid+State+Drives&l3=SATA

Deze zeggen circa 500MB te lezen/schrijven, wat natuurlijk lekker snel is, uiteraard zullen ze dat niet gauw halen.
Nou vroeg ik me af of de geruchten kloppen: dat de Corsair binnen 3 maanden kapot gaat, en de OCZ vaak binnen 6?

Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ik vraag het me toch af...

Als de SSD een beetje goed is wil ik ook een tweede in mijn desktop zetten, om virtuele machines op op te slaan en vanaf te draaien.

Zijn er ervaringen met deze SSD's, en zijn die goed?

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Heb zelf altijd OCZ en vind al die verhalen maar onzin eerlijk gezegd !!

Werken bij mij prima al moest ik op mijn Samsung laptop eerst het BIOS flashen maar dat komt meer door Samsung dan OCZ.....

Een SSD is naar mijn idee een prima investering !!

Hoe lang gaat jouw OCZ nu mee als ik vragen mag?
Want ik hoor reviews over de Sandforce chip waarin er een levens duur in weken wordt gegarandeerd...
Hoewel ik weet dat je dat soort statements met een korreltje, soms een heel vaatje, zout moet nemen, moet het toch ergens op gebaseerd zijn?

Die in mijn Samsung zit er net in maar heb er eentje in mijn tweede desktop die al anderhalf jaar draait !!

Je moet je niet gek laten maken door al die onzin !!

Hier nog eentje met alleen maar OCZ SSD. Heb er eentje moeten terug sturen, na ongeveer een jaar. Heb er 3 in gebruik.

Hoi,

Drie maal recht is scheepsrecht hier ook ocz en geen problemen ,en je zal deze even moeten doorlezen dat scheelt levensduur na verluid.

Laatst bewerkt:
Laat die verhalen dan onzin zijn:
Mijn OCZ Vertex 2 begaf het na 8 weken. WEG gegevens!!! (Ja, de belangrijke dingen waren gebackupped, maar je kunt niet ALLES backuppen...)
Wordt niet meer herkend in de bios. Is ook unrecoverable.
Hij was volledig geoptimaliseerd (dus geen hibernate, geen swap file en indexing etc.)

Natuurlijk zullen er veel mensen zijn die geen problemen hebben. Maar het forum van OCZ leert je dat er daarentegen ook veel mensen zijn die al binnen enkele weken hun nieuwe SSD terug naar de winkel konden brengen. Denk dus na WAT je erop zet en zorg dat je backupt...

Greetz,
Marcel

Oke, hartstikke bedankt voor de reacties :thumb:,

Ik ga dan de OCZ nemen, die had enigzins mijn voorkeur aangezien hij veel vaker gebruikt wordt dan de Corsair in reviews van bijv. moederbord snelheden.
Ik neem er gelijk 2, één in de nieuwe laptop, en in de desktop, eens kijken welke sneller werkt: AMD 990FX of Intel Sandy bridge (laptop).

Ik zal het er nog wel bij zetten of het met mijn SSD's ook goed gaat na wat weken.

De backup ervan is gewoon wat ik nu met mijn hdd doe; een dagelijkse volledige backup naar een 2TB schrijf, en elke maand op LTO3 tapes, dus dataverlies zal niet mijn zorg zijn, alleen de tijd die erin gaat zitten om garantie e.d. te regelen.
De laptop heeft geen backup, maar na het fiasco met mijn vorige laptop zal ik al mijn programma's instaleren, tweaks zoals inderdaad hibernate uitschakelen etc. erop zetten en dan een image maken.

Bedankt voor jullie hulp :thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan