SSD met Protective MBR besturingssysteem upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik heb hier een Medion Erazer met een SSD waarop een Protective MBR zit.
De schijf geconverteerd naar GPT en inmiddels kunnen updaten van WIN8 naar WIN10 het betreft hier een Home versie.
Ik wil deze pc graag upgraden naar de PRO versie. Echter wat ik ook doe hij blijft de versie van de Protective MBR installeren.
Iemand enig idee hoe je dit kunt omzeilen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table
Dat is een onderdeel van de GPT, en het is geen besturingssysteem maar een partitietabel layout.

Je dient dan een 64bit OS te installeren later dan W7 en het bios type dient ook een UEFI te zijn.

Of er een MBR schijf van maken maar dan dient in de bios de CSM te worden aangezet en de secure boot uit, mocht het een UEFI zijn.

Je dient dan een 64bit OS te installeren later dan W7 en het bios type dient ook een UEFI te zijn.

Ik wil van WIN8 naar WIN10x64 gaan
Op de pc staat home en ik kan wel Home installeren maar niet PRO.
Bios staat op UEFI en ik heb ook een opstartbare UEFI USB stick met een aio setup.

Dat is duidelijk... dus als ik het goed begrijp is er geen mogelijkheid om met de Usb stick op te starten en een clean install te maken. Maar ik kan dus wel deze stick gebruiken als ik eerst de handleiding volg uit je bericht en daarna de stick met set-up gebruik.

Ik kan alleen nog maar meer van hetzelfde aanleveren...

http://www.groovypost.com/howto/mak...eation-tool-upgrade-pro-instead-home-version/
If your computer originally came pre-installed with consumer editions of Windows 7 Home Basic/Premium or Windows 8/8.1 Core or Single Language, you might want to perform a clean install to Windows 10 Pro or Enterprise. Unfortunately, the installer created from the Media Creation Tool will default to Windows 10 Home instead of offering the choice of either Home or Pro, even if you use a valid Pro or Enterprise key.

Je kunt wel de andere weg bewandelen zoals genoemd.

Dacht dat je een schone install aan het uitvoeren was, je kunt een oem home niet upgraden naar een pro, alleen een verse install.

Haal de PRO ISO op als je die nog niet hebt en zet 'm op een stick met Rufus of met Imgburn op een DVD, heb je wel een retail key voor nodig, die heb je?

Waar stelt Microsoft jouw auto kms beschikbaar ? Heb je een linkje ?

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de berichten.
Niet alleen is het gelukt maar ik ben ook een stuk wijzer en heb er weer een hoop handige links en tips bij.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan