SSD niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan1983

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Hallo allemaal,

ik heb in 2010 mijn pc online bij een gerenommeerd bedrijf samengesteld en laten opbouwen. Windows 7 Pro is hierop voor mij geïnstalleerd. Ik heb de pc gekocht met een 64 GB SSD schijf, om daar zodoende Windows 7 op te laten installeren, ik heb dat ook gevraagd. Ik vond mijn pc al nooit bijster snel opstarten ofzo, maar ik kom er nu na 6 jaar achter dat Windows op de gewone harde schijf staat (niet lachen aub :o )

Is het op een eenvoudige manier nog mogelijk om Windows op de SSD te krijgen? Als ik bij start "formatteren" intyp komt de schijf niet eens naar voren, hij ziet hem dus helemaal niet. De schijf zit wel aangesloten in de kast, dat heb ik al gecheckt. Het gaat om een SNV425-S2/64GB. Het is een legale versie van Windows, maar ik heb geen installatie cd's er bij.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

BVD! :thumb:

BIOS-update is misschien de oplossing maar dan moet je eerst kijken welke BIOS-versie er nu in het bord zit..
Daarna kun je bij de fabrikant kijken of er een nieuwere BIOS is die mogelijk verbeteringen voor SSD-ondersteuning biedt..

Dan is er dus geen data kabel aangesloten.

sata-kabel_2.jpg

Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat er geen ruimte meer is op mijn moederbord om m aan te sluiten? Sata 1 gaat naar de normale harde schijf en Sata 2 gaat naar de cardreader op mijn pc. (Zie voorbeeld) Mijn moederbord is een MSI 880GMA-e45

Voorbeeld: http://i68.tinypic.com/1qsdxd.png

Je hebt gelijk, ik zag ze niet zitten omdat ze andersom zaten. Wat zou een reden kunnen zijn dat de schijf niet aangesloten is? Ik heb vooralsnog veel vertrouwen in de kunde van de mensen die de pc in elkaar hebben gezet...

Daar kan ik alleen maar naar gissen natuurlijk. Zelf kan ik er zo geen reden voor verzinnen en ik vind het op z'n zachtst gezegd nogal slordig.

Ik zal morgen eens bellen, jammer dat nu net de zegel verbroken is omdat ik er een nieuwe videokaart in heb gezet.

Ik zie de bui al hangen, die zijn na 6 jaar niet meer thuis. Kan ik gewoon een kabeltje bestellen en aansluiten? Heb ik dan nog een installatie cd nodig om Windows er op te zetten?

Zo'n kabeltje kost een paar euro in de computerwinkel. Om Windows te installeren heb je uiteraard een Windows installatiemedium nodig.

Of je gebruikt een kloon-software om je huidige Windows op de andere schijf te klonen naar de SSD maar dat zal wel niet lukken omdat de SSD maar 64 Gb is..

Heb je er ook een DVD speler in zitten? Hoe is die aangesloten dan?
Op een IDE poort?

Of je gebruikt een kloon-software om je huidige Windows op de andere schijf te klonen naar de SSD maar dat zal wel niet lukken omdat de SSD maar 64 Gb is..
Betekent dit dat ik het niet eens hoef te proberen? Destijds leek 64GB ruim voldoende te zijn..

Heb je er ook een DVD speler in zitten? Hoe is die aangesloten dan?
Op een IDE poort?
Yep op een IDE poort.

Ik ben nog even de doos met alle product verpakkingen in gedoken en heb een DVD van Microsoft Windows 7 gevonden, maar er staat op dat het "recovery software" is, kan ik daar wat mee?

Daarmee kan je alleen de bestaande installatie herstellen, mocht dat nodig zijn.

Betekent dit dat ik het niet eens hoef te proberen? Destijds leek 64GB ruim voldoende te zijn..
Dat weet ik niet, dat kun je zelf bekijken onder "Deze computer", daar kun je zien hoeveel schijfruimte er op C:\ nu in gebruik is.
Voor een schone installatie van Win7 met een aantal programma;s is 64 Gb voldoende maar nu, 6 jaar later, heb je natuurlijk ook de nodige documenten, email, muziek etc op de schijf staan.
Derhalve schat ik in dat de gebruikte schijfruimte op C;\ ruimschoots meer is als de 64 Gb van je SSD en dan gaat het natuurlijk niet lukken.

Windows stond al op een aparte partitie maar neemt nu precies 64 GB in beslag. Is het ook mogelijk dat ik puur en alleen Windows op de SSD houdt en alle overige opslag/updates/profielen op de gewone schijf bewaar? Zodat Windows nadat het op de SSD is geinstalleerd niet meer kan "groeien" ? Op dit moment staan bijna al mijn bestanden, foto's e.d. al op een andere partitie dan Windows en dat draait wel prima.

"Je kunt de schijf dan toch gewoon alsnog aansluiten?" was het antwoord wat ik van Alternate kreeg... heel fijn, een sata kabeltje kon er ook niet vanaf als blijk van care. Maar zij zeiden mij wel dat de bijgeleverde dvd wel geschikt is voor installatie van Windows dus dat is toch iets positiefs :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan