Ssd plaatsen in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvd

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Hallo allemaal

Ik heb een hp pavilion 17-g120nd. Deze heeft een 1tb sshd schijf momenteel.
De laptop is wat verouderd en traag en wil hem graag upgraden met een ssd schijf. Hierdoor zal die dan een stuk sneller worden.

Nu vroeg ik me af of er ook een m2 aansluiting op de laptop zit. Kan hier niets over gevonden krijgen op internet.

Kan de laptop natuurlijk wel opendraaien, maar er moet vast een manier zijn om erachter te komen.

Heeft er iemand een idee?

Bedankt alvast

Indien er een M.2 aansluiting in zou zitten dan had HP die echt wel benut, lijkt mij sterk dat een notebook met een i5 van de 5e generatie die zou hebben.
Schaf een 2,5" SSD van de gewenste grootte aan en kloon de huidige in een PC of docking station of installeer W10 opnieuw, is al geactiveerd.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Bedankt voor je snelle reactie. Ga ik die 2,5” bestellen.
Ik moet eerst Windows installeren en dan klonen toch? Ik heb een adapter dat ik de schijf kan aansluiten op de pc.

Dan moet ik hem aansluiten en dan klonen

Laatst bewerkt:
Ik moet eerst Windows installeren en dan klonen toch?

Tis of/of, huidige installatie klonen of Windows vers installeren op de nieuwe SSD.
Laatste heeft de voorkeur maar dien je alle de nu geïnstalleerde software ook opnieuw te installeren, bij klonen neem je alle eventuele rommel ook mee.

Tis of/of, huidige installatie klonen of Windows vers installeren op de nieuwe SSD.
Laatste heeft de voorkeur maar dien je alle de nu geïnstalleerde software ook opnieuw te installeren, bij klonen neem je alle eventuele rommel ook mee.

Ja dat opnieuw installeren is geen ramp, maar er staan ook heel veel foto's en beeldmateriaal en allemaal belangrijke documenten wat niet weg mag. Denk dat het beste is om de huidige installatie te klonen. Kloont ie dan gelijk de windows installatie mee?

Hallo

"Ja dat opnieuw installeren is geen ramp, maar er staan ook heel veel foto's en beeldmateriaal en allemaal belangrijke documenten wat niet weg mag"

Deze voor u belangrijke data staat toch hopelijk ook op een aparte h.d.d. of s.s.d. (backup noemt men dat ...)

Mocht dit geheel onverwacht toch niet zo blijken te zijn , zou een backup nemen toch mijn allereerste stap zijn ....

Peter

Heb de schijf gecloned, maar hij zegt: please install an operator system om your harddisk. Ik heb gewoon de c schijf gecloned. Wat gaat er mis?

Ligt eraan waarmee je gekloond hebt...
Blijkbaar ontbreekt de bootsector want hij ziet geen bootmanager....

Macrium reflection. Staat de boot op een apart gedeeldte van de schijf? Heb alleen de c schijf gekloond.

Heb een backup gemaakt kom ik achter ipv clone..
Moet je de herstelpartitie ook klonen? de orginele schijf was 1TB en mijn nieuwe 500GB. de nieuwe schijf komt 13gb te kort..

Heb de tb al verkleind, maar past net niet. Er was maar 80gb verbruikt van de 1TB, vandaar mijn keuze om voor een 500gb te gaan

Laatst bewerkt:
oke top. bedankt. Ik kan de huidige c schijf ook niet kleiner maken zodat alles erop past. Er zit een limiet op dat verkleinen blijkbaar. Bekend mee?

Edit: Kan hem niet downloaden. fout op de website. Krijg zo ook geen andere bronnen gevonden. Ken je nog een alternatief?
Ik moet ook eerst de huidige C schijf kunnen verkleinen naar zo'n 470gb ofzo. Maar dit kan op 1 of andere manier niet

Laatst bewerkt:
Download werkt hier prima, gaat als een speer...
Misschien een andere browser proberen..?

Download werkt hier prima, gaat als een speer...
Misschien een andere browser proberen..?

Bij mij zegt ie; kan geen veilige verbinding maken met deze pagina. Dit geeft hij aan met internet explorer en google chrome.

De schijf moet kleiner worden omdat de schijf die gekloond moet worden 1tb is. De nieuwe SSD schijf is 500gb. Als ik hem verklein dan gaat ie door de helft. Maar door de herstelpartities past alles net niet op de nieuwe SSD. Kan de herstelpartities wel achterwegen laten ?

Laatst bewerkt:
heb m al via andere pc op usb stick gezet

Edit: je moet dit progamma aanschaffen. Kan hem nu niet gebruiken om te clonen

Laatst bewerkt:
Irri idd, hebben ze weer aangepast en is idd niet meer gratis.
Merk en type SSD? veel merken hebben ook kloon software.

Samsung evo 860 500gb 2,5"

Dat is erg vervelend ja. ik krijg ook helemaal geen gratis software gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan