ldries46
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2006
- Besturingssysteem
- Windows 11
Ik heb een Samsung 850 in mijn Dell Inspiron 580 gezet naast de standaard 1 TB schijf. Daarbij de Opstart partitie van de HDD gecloned naar de SDD en de hard disc inmiddels aangepast zodat het systeem opstart van de SSD. is de volgorde van de SATA poorten 0: SSD, 1: CD/DVD 2: HDD. Het lijkt allemaal goed te werken dus ben ik nu toe aan het optimaliseren van de prestaties van de SDD. Het meegeleverde programma Samsung Magician geeft aan dat de prestaties beter worden als ik AHCI inschakel. Ik heb gevonden waar ik dat in mijn BIOS kan doen, maar niet waar ik een eventuele mode (IDE of RAID) kan instellen. Bovendien als in de SATA poort in mijn BIOS op ADNI zet in plaats van ATA start het systeem niet meer op. Terug zetten zorgt ervoor dat alles weer normaal is. Daarnaast is er nog het vakje SATA Interface, hierin staat N/A met als uitleg dat de software de details van de SATA poort niet kan vinden.
In het programma heb ik aangegeven dat ik de schijf op maximale betrouwbaarheid wil laten werken.
Mijn Operating systeem waaronder ik draai is Windows 7 Premium 64 bit SP1. Hoe kan ik eventueel in combinatie met het operating systeem de prestaties van mij SSD verder optimaliseren
In het programma heb ik aangegeven dat ik de schijf op maximale betrouwbaarheid wil laten werken.
Mijn Operating systeem waaronder ik draai is Windows 7 Premium 64 bit SP1. Hoe kan ik eventueel in combinatie met het operating systeem de prestaties van mij SSD verder optimaliseren