SSD RAID Issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johny_Yep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo, beste lezer.:cool:

Ik had een probleem, om een SSD RAID array te maken. Kwam hier, als laatste red middel terecht. Dit in de hoop hier een goede tip te krijgen. Na een heleboel uitzoek- en lees werk, heb ik de moed op gegeven. Ik kwam hier niet voor een cursus schrijven... maar om een antwoord te vinden. Maar ik zal wel uitkomen, op een beter RAID-ondersteunend moederbord, veronderstel ik. :D

Laatst bewerkt:
Zou je wat aan je interpunctie willen doen a.u.b., dit is vrijwel onleesbaar zo.

Hangen zowel de HDD array als de SSD array aan dezelfde chip(set)? Staat er niet op de site van de fabrikant een driver die je moet inladen tijdens de installatie?

Beste Kipje

Ik heb het artikel ietwat gepoogd aan te passen, in de hoop het beter leesbaar te maken. ;)
Ja, de arrays hangen beiden aan dezelfde chip en zijn in de bios zichtbaar.
De raid controller geeft beide arrays (als functioneel) weer en Acronis manager laat mij zelfs klonen naar de SSD array.
Windows ziet echter geen SSD array, ook niet als alle updates en alle shizz volledig zijn geïnstalleerd.
Zoals ik ook reeds eerder aan gaf, is er bar weinig ondersteunende informatie te vinden.
Asus geeft sowieso 'niet thuis' bij vragen over SSD Raid Arrays... helaas.
Ik zie bij computer beheer\opslag beheer; dat er een schijf letter is toegewezen, aan een onzichtbaar medium.
Mijn vermoeden is, dat dit de SSD array is. Maar verder is die totaal onvindbaar; apparaat beheer en partitie managers zien de SSD array gewoon niet...
Microsoft biedt een klein progje: Fix-it en die past enkele regeltjes aan, in het register.
Dat patch-je zou Windows opnieuw moeten laten zoeken, naar de juiste/ geupdate drivers. Maar ook dit bood geen soulaas.
Ik heb echt al een boel onderzoek en lees werk gedaan en juist daarom... staat mijn vraag nu hier.
Het gaat -wellicht- om een kleinigheid. En het heeft -naar alle waarschijnlijkheid- met een driver issue te maken.
Acronis werkt prima met de SSd array. Bootable Linux en Windows installer lopen helaas vast, in deze. :shocked:

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer ook eens wat enters te gebruiken zodat je netjes alinea's vormt. Nu is de lap tekst nog steeds niet goed leesbaar, het kost gewoon heel erg veel moeite om er zo doorheen te lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan