SSD schijf bij plaatsen in mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderfh

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Ik kan een SSD schijf bij plaatsen in mijn laptop
Nu is mijn vraag: Als ik een image maak van mijn C/schijf heb ik dan alleen de data die ik op deze partition heb staan of ook de D/schijf
Mijn HD schijf is dus opgebouwd uit een Partition C/: en een D/:

Als ik de SSD schijf heb bijgezet kan ik dan alleen de image van de C/:schijf overzetten en daarna de HD C/: leeg maken ??

Je dient de hele schijf te klonen, de grootte van partities kun je aanpassen op SSD.
Na het wisselen even testen of de SSD opstart, zo ja dan kun je de oude hdd erbij plaatsen, de partites die erop staan hebben nu andere schijfletters en daar kun je mee doen wat je wilt.

Enige is, kun je wel 2 schijven kwijt?

Bij een laptop zonder de mogelijkheid een 2e HDD te plaatsen maar wel met een DVD speler, kan die DVD speler eruit en een HDD in een caddy worden geplaatst die op de plek van de DVD speler komt. Dat heb ik al een aantal keren gedaan en werkt prima:
https://www.notebookcaddy.nl/

Rev.SSD

Ja ik heb een BTO laptop en heb reeds gekeken naar de lege ruimte.
Ik ben van plan een Samsung 850 500 GB te kopen.

Mijn HD is 360 denk ik.
Dus de hele data van de laptop komt op de SSD schijf ?
de SSD schijf wordt automatisch gecopeerd in het aantal partitions die nu op de HD staan.

PS
Nog bedankt voor het snelle antwoord.

Frans

Als je de HDD cloned op een grotere schijf moet je mogelijk daarna partitie "D" mogelijk nog wel even "extenden" in schijfbeheer om alle ruimte te kunnen gebruiken.

Na nogmaals zoeken kwam ik er achter dat de hele schijf 698 GB is
Hoe krijg ik dit op een SSD 850EVO 500 GBSchijfbeheer.jpg

Nog een aanvuling
De C/: gebruik ik op dit moment 271 GB en op de D/: 143 GB

Laatst bewerkt door een moderator:
rev.5 SSD

Sorry dat ik dat niet begrepen heb en nog niet.
Moet ik de 4 partition gelijk maken zodat ze samen 500GB zodat er een lege 5e partition ontstaat ?

Nee, de hele schijf kloon je naar een maagdelijke lege schijf en voordat je begint kun je de toekomstige partities qua grootte aanpassen, gemaakte partities worden eerst verwijderd.

En 5 primaire partities (128 geloof ik) kunnen alleen op een GPT schijf worden gemaakt, op een MBR zijn dat max. 4 primaire waarvan er eentje extended kan zijn waar weer 255 logische station in kunnen worden gemaakt, vraag mij niet waarom want het slaat nergens op.

Laatst bewerkt:
rev.6 SSD inbouwen

Sorry dat ik zoveel tijd van je vraag,
maar ik begrijp niet hoe je "voordat je begint kun je de toekomstige partities qua grootte aanpassen, gemaakte partities worden eerst verwijderd.
"De instructie video-tjes leken zo eenvoudig en ik heb mij er ook in vastgebeten
is het mogelijk om stap voor stap de handelswijze uitleggen of kan ik dat ergens vinden op internet ??

Ik ben 72 dus sommige dingen moeten herhaald worden!!

Bijlagen

• 001 Lamp 01.jpg
    001 Lamp 01.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 45
rev.7 SSD inbouwen

Bedankt
Ik ga de schijf binnenkort bestellen en je hoort nog of het gelukt is.

Bijlagen

• 001 Sherlock Homes 007.jpg
    001 Sherlock Homes 007.jpg
    27,7 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan