SSd schijf leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Golem6

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Hallo allemaal,

op mijn ssd schijf (OCZ 120 gb Turbo) staat een verkeerd besturingssysteem, nu wil ik deze format en tevens de cellen leegmaken zodat deze ssd weer als nieuw is, heb op het web iets gelezen van hhd erase maar weet niet hoe dit progje werkt.

Vriendelijk bedankt voor jullie sugesties:confused:

dan moet je die schijf formatteren.

start>deze computer>rechtermuisknop op die schijf> formatteren

laten we deze discussie sluiten en hem gaan helpen?? want hier bereiken we niks mee

Als het gaat om Vista of Win 7 die geinstalleerd moet worden:

Opstarten vanaf de Windows DVD, kiezen voor geavanceerd en de partities verwijderen

't kan ook xp pro of ultimate zijn. als het goed is moet je daar een CD tje bij hebben gekregen.

't kan ook xp pro of ultimate zijn. als het goed is moet je daar een CD tje bij hebben gekregen.

XP Pro of XP Ultimate????

Nog nooit van XP Ultimate gehoord:o:o:o

En ik zeg niet voor niets: Vista of Win 7, omdat XP niet zo goed met SSD omgaat!!!!

mijn schijf gaat ook niet goed met xp om hoor maar hij doet het wel.

Zou je aub willen stoppen met het posten van berichten die kant nog wal raken en niet willen antwoorden op vragen en onderwerpen waar je totaal geen verstand van hebt!

Laatst bewerkt:
Beste Helpers,:confused:

Bij een ssd schijf is het niet zo dat je hem simpelweg via windows of een ander format progje kunt formatteren, de reden waarom ik m'n besturings systeem hierop wil zetten heeft te maken met de performance van de schijf, t.o.v. de traditionele hd., bij het install. van een windows partitie worden er cellen gevuld en bij het formateren hiervan blijven deze cellen als vol gelezen, als men nu een nieuwere install.erbij doet gaat de performance steeds verder achter uit, het schijnt dat als je de ssd leeg maakt je performance weer als nieuw is en hier ligt dus mijn probleem in nl. ik weet niet met welk progje je dit kunt doen en hoe werkt het , ik hoop erop dat op dit forum de nodige ervaring is om mij hiermee te helpen.
in ieder geval bedankt voor jullie suggestie's :o

Voor zover de vraag nog open staat:
Kan dit niet te maken hebben met het TRIM gebeuren op de SSD schijf?
windows 7 heeft dit standaard ingesteld. maar windows XP dacht ik van niet.

Succes... en als hij opgelost is, graag even op opgelost zetten en eventueel je oplossing posten? thanks.

Het is niet de bedoeling om oudere topics omhoog te halen. Om die reden gaat deze op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan