SSD Schijf loopt vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacstasse

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2013
Berichten
7
Het is 10 jaar geleden dat ik een beroep heb gedaan op Helpmij.nl,
Het gaat een stuk beter sinds ik een iMac 27" heb,geen aanhanger van Bill meer.
Nu mijn prangende vraag want ik komt er niet uit,en hoop op hulp van jullie.
Dit exemplaar 27" zit een SSD schijf die ik gereserveerd hebt voor OS X systeem + 2 TB HDD schijf alles intern.
Maar nu loopt de SSD schijf steeds vol en krijg ook een melding dat ik het een en ander moet verwijderen.
De SSD schijf heeft 2 partities,1e van 20 gh en de 2e van 240 gh ongeveer.
1e part staat het OS X op. 2e part staat nix op.
In het OS X zit de map; Gebruikers>Gedeeld en de Naam Map.
Het is de Naam Map o.a die vol loopt als ik dingen van Internet af haalt,dat zou ik anders willen b.v.b de Map Gebruikers op de 2e Partitie maar dat kan niet.
Ik heb ook nog een 2 tal schijven extern die als ik data van Internet afhaalt ik het op de externe schijven zet.
Dus de 1e partitie wil ik graag gebruiken alleen voor het OS X en de programma's van de iMac en meer niet.
Ik zou die Gebruikers Map niet willen vullen eigenlijk.
Is daar een oplossing voor,door een bepaalde instelling binnen de Mac.
Toen de schijf begon te klagen stond er wel 179 gh aan data op dus dat is best wel pittig,of gewoon de data naar de Prullenmand verwijzen.
Maar wie kan mij raad geven,b.v.b Hartelijk Dank.
Bird.:evil:
 
Mij is iets niet helemaal duidelijk:
Je hebt de SSD opgedeeld in een partitie van 20 GB + een partitie van 240GB. De grote partitie heb je geen data op staan (zeg je). Vervolgens zeg je dat je 179GB aan data op staat waardoor de schijf begon te klagen. Wat klopt hier nu niet?

Tevens: ik snap niet dat je 2 partities op je SSD aangemaakt hebt. Ik zou gewoon 1 grote partitie doen waar je OS X op zet en al je programma's e.d. De 2TB harde schijf gebruik je dan voor al je data ;)
 
Zelf zou ik meer dan 20GB reserveren voor OS X en programma's anders wordt het nogal krap....
 
Aangezien er blijkbaar wat mis was gegaan met het samenvoegen van de berichten van Jacstasse plaats ik zijn berichten als quote. Deze horen te staan boven het bericht van K1pje.

Mijn SSD Schijf was zonder partitie,ik kreeg de melding schijf is vol,data op andere schijf gezet ssd schijf helemaal leeg gemaakt,opnieuw OS X erop gezet met een partitie van 20 gh met de bedoeling dat ik alleen de schijf wil gebruiken voor OS X en Programma's .
Niet voor Films Muziek ook geen foto's alleen de zuivere OS X
SSD Schijf is snel is mij verteld dus ideaal voor besturingssystemen en Programma's.
Om nu te voorkomen dat bovenstaande weer opdoet zou ik graag een oplossing willen hebben voor mijn probleem.
Dus de melding uw schijf is vol wil ik eigenlijk niet meer zien,begrijp je een beetje wat ik wil.
Jacstasse.

Ja het gaat o.a. Om de Download Map,maar ook de naam Map en Afbeeldingen .
Alle Mappen van de Gebruiker eigenlijk.
Maar als ik deze Mappen kan verplaatsen zou mooi zijn.
Ik wil iedereen alvast hartelijk bedanken voor de reactie tot nog toe.
Gr. Jacstasse.

vandalh.
Ik heb naar het draadje wat u heeft opgegeven gekeken en is zeker interessant,bedankt.
Jacstasse.
 
Laatst bewerkt:
ssd schijf loopt vol

K1pje je hebt gelijk,ik denk dat ik de partitie ophef,het is eigenlijk onzin.
Als ik het voor elkaar krijg om de gebruiker map te verplaatsen zoals vandalh al aan gaf dan is dat niet nodig.
Ik denk dat mijn probleem dank zij jullie is opgelost.
Kan ik de partitie ongestraft ongedaan maken?
Hartelijk Dank en als het niet lukt kom ik er nog op terug.

Jacstasse
Dordrecht.
 
In principe kan je je partitie zonder problemen resizen. Maar er kan ook wat fout gaan. Het beste maak je dus een back-up van je systeem met Timemachine of een programma als SuperDuper of CarbonCopyCloner
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan