SSD vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

woort080

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Ik heb het forum door gestruind maar geen antwoord op mijn simpele vraag gevonden.

Dus stel ik hem maar hier:

In mijn systeem zit een SSD schijf waar Windows 7 opstaat.
I.v.b. met een niet op te lossen Virusprobleem wil ik een herinstallatie van Windows 7 doen, maar op een nieuwe grotere SSD.

Mijn vraag is: kan ik de "oude SSD"" er uit halen een nieuwe grotere SSD terug plaatsen en een frisse W7 installeren. Of moet ik iets voorbereiden.

Groet Klaas

Beste Klaas,

Dat is geen probleem. Je hebt dan uiteraard niet meer de data die op je huidige schijf staat. Het enige wat je nodig hebt is een versie van Windows op bijvoorbeeld een dvd.

Vriendelijke groet,

Mick

Ssd

Mick,

Dank voor de snelle reactie.
Ja ik heb op "c" alles nog wel staan, maar ik ben de gelukkige die besmet is met het Zepto virus, mijn pc dan he.
Een rotvirus die alle soorten van documenten besmet en omzet in getallen waar je niets meer mee kunt, tenzij je via via via via waar je niet achter komt.. 2 bitcoins betaald, zo rond 1500 euro en dan sturen ze je een decoder.
Van alles geprobeerd via AVAST, AVG, BullGuard en Spyhunter en Mawarebytes. Maar al deze programma's zien hem gewoon niet.

Dus blijft er weinig anders over dan mijn pc helemaal leeg te halen en een schone installatie doen. Maar ik was toch al van plan de SSD te vergroten, dus nu dan gelijk maar.

Groet Klaas

Beste Klaas,

Ik ben bekend met dat soort virussen. Het is moeilijk te voorkomen voor de gemiddelde computergebruiker want als er een oplossing is dan ontwikkelen de makers een nieuwe versie, net als het Cryptowall virus. Ik raad je aan de schijf niet weg te gooien als er belangrijke data of foto's op staan. Ooit vindt iemand een oplossing en dan heb je je bestanden weer terug.

Succes ermee en fijne avond.

Groet Mick

Ssd

Oke Mick, dank je wel en wat de avond betreft insgelijks.
groet Klaas

Als je meerdere schijven in die PC hebt, koppel die dan los als je de nieuwe SSD plaatst en Windows erop gaat installeren.

Beste Klaas,

Ik ben bekend met dat soort virussen. ................Ik raad je aan de schijf niet weg te gooien als er belangrijke data of foto's op staan. Ooit vindt iemand een oplossing en dan heb je je bestanden weer terug.
Ben je ook bekend met het maken en terugzetten van backups?
Voor de gemiddelde gebruiker prima te doen.
@woort080 : heb je nog zulke backups... dan kun je zaak gewoon schoonmaken en opnieuw installeren, evt op de grotere SSD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan