Opgelost SSD via Aliexpress

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
In het verleden heb ik wel eens een SSD bij ALI gekocht. Ik kwam die schijf weer tegen.
Ik wil graag weten, waarom dieschijven niet werken.
Ik had een schijf van 2 TB en bij het kopieren van bestanden ging het niet verder dan 180 GB.
De titel van de betreffende map werd gekopieerd., maar de in houd niet.
Hoe kan dat??

Merknaam, model/type? Wat heb je betaald? Werkelijke grootte? Fake/nep?

De uitdrukking "Voor een dubbeltje op de eerste rij/rang (willen) zitten" betekent: iemand wil meer krijgen voor zijn geld dan hij op grond van de betaalde prijs mag verwachten.

Ook nog een uitdrukking met een "kwartje".;)

Ze passen dan ingebouwde chipje aan zodat die een veel grotere capaciteit teruggeeft.

Kijk eens bij de waarden onder schijfbeheer.
C:\Windows\System32\diskmgmt.msc

Daar staan ze wel om bekend. Maar goed, jij maakt een punt. Wat bij vooroordelen geldt, is in deze topic ook het geval. Ze zijn vaak het gevolg van onvolledige en onjuiste informatie. Helpers moeten antwoorden geven op vragen en problemen terwijl de informatie onvolledig is. Dan krijg je vaak aannames en gokwerk.

Leuk leesvoer van de dames en heren van Tweakers.

Het feit dat ze wel werken, maar dat ze niet de juiste capaciteit hebben, komt omdat de chipjes die erop zitten aangepast zijn. Ook bestaat de de kans dat de hele opslagcapaciteit aangepast is.

Ik ben van mening dat je het antwoord op je vraag al op Google had kunnen vinden. Al vrij vlot kwam mijn aangehaalde artikel al naar voren.

Dat is precies de reden waarom ik nooit computerspullen bij Ali koop.
Liever iets meer geld uitgeven wat beter werkt en een hogere kwaliteit heeft.
Bovendien moet u eens proberen uw geld terug te krijgen bij Ali als een product niet naar uw zin is.

Ik koop nooit via een Chinese websites maar gewoon een Nederlandse, waarom mensen dat China zo graag spekken?
Je ontkomt er vaak niet aan omdat ze zoveel produceren en in vrijwel alles er iets van China inzit, maar toch.

Bedankt voor alle reacties. Nooit meer bij Aliexpress.

veel dat hier in Nederland wordt aangeboden komt ook gewoon uit China. Misschien dat je ATA secure erase kan toepassen, dat zou de ssd terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Misschien dat dat meer info oplevert.

@Altijd Zwart . Correct. En toch is er een verschil. Ik heb een tijd geprobeerd ledstrips via China in te kopen. Dingen zijn exact gelijk aan hetgeen hier in de winkel ligt (minus de mooie verpakking). Echter ik ben maar een kleine partij. Als jij miljoenen van die dingen verkoopt aan 1 winkel, ga je geen slechte kwaliteit leveren. Ik ben een hele kleine afnemer, dus boeit het allemaal niet zo.

Verder kreeg ik sterk de indruk dat veel van dit soort artikelen van B kwaliteit zijn. De goede worden dan verkocht aan de grote klanten. De afgekeurde exemplaren worden dan via deze route aan de consument verkocht.

Volgens mij gaat het hier niet over 'kwaliteit' maar bedrog!
Al;s je op de site zet 2 TB dan moet dat 2 TB zijn. Hier is sprake van een opzettelijk gedane onjuiste mededeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan