SSD voor Motherboard Fujitsu Siemens MS-7350-VP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hallo,

Ik wil graag een SSD aanschaffen maar ik twijfel heel erg of dit wel werkt met mijn Motherboard. Ik schijn een SATA controller te moeten hebben (??) en ook heb ik ergens iets gelezen over een AHCI driver? Sorry, maar ik begrijp er werkelijk geen jota van :o Wie kan mij helpen of een SSD goed samenwerkt met mijn PC en wat ik daar eventueel aan zou moeten aanpassen in het BIOS of whatever......

Groet,
Johan

ik kan je moederbord zosnel niet vinden, maar ik zag bij siemens wel een sata driver staan.

als je moederbord sata poorten heeft http://www.cs-electronics.com/images-large/SATA-Signal-Cable-1.jpg dan heb je sowieso een geschikte sata controller (satacontroller bestuurd de sata poorten)

ahci is geen driver maar een instelling van de bios. een ssd heeft om te werken enkel een sata power en data kabel nodig.

als je nu een sata harde schijf hebt kun je deze gewoon afkoppelen en dan de ssd aansluiten, dan staat de bios opzich meteen goed (wel even kijken of je in de bios ahci kunt kiezen)

Ik heb in het BIOS gekeken maar ik heb geen mogelijkheid om AHCI in te stellen. Datgene wat ik op Internet heb gevonden spreekt elkaar tegen of het nu wel of niet werkt met mijn Motherboard. Ik hoop dus hier uitsluitsel te krijgen. Alvast bedankt voor je reactie, ik hoop op meer.

ahci is niet nodig voor de ssd om te werken (ik heb ook een pc in ide mode met ssd)

als je moederbord zoals ik eerder aangaf een sata poort heeft, dan zal de ssd gewoon werken. anders moet je opzoek naar een ide ssd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan