SSD vrije ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellso

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een SSD.
Ik ben een hoop aan het instaleren en downloaden (allemaal naar me storage HDD)
Maar toch lijkt het dat er langzaam vrije ruimte op mijn SSD verdwijnt.
Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?

ik heb ook een ssd, en daar komen alleen de programma's op, ik heb nog een HD van 2 TB voor opslag muziek, films etc.
Logisch dat je ssd vrije ruimte verliest als je daar alles opslaat.
Trouwens, eens je ssd voor meer dan 50 % vol is zou je al aan snelheid beginnen te verliezen.
Plaats dus een gewone HD bij voor gewone opslag.

Windows slaat van alles en nog wat op op de systeempartitie.
Bijv: temp-files van Windows, Temp-files van IE, alle windows-updates en alle herstelpunten. Dat telt behoorlijk aan.
Ccleaner maakt veel leeg, maar niet de herstelpunten.
Herstelpunten kunnen verwijderd worden via Bureaaccesoires -systeemwerkset - schijfopruiming. Die schijfopruiming heeft twee Tabjes : gewoon schijfopruiming en Meer Opties.
Kies voor Meer opties, die geeft de mogelijkheid om alle herstel punten behalve de laatste te verwijderen.

ik heb win 7 64 - bits op pc staan, en vrij veel software, geen games.
Tot heden ben ik nog nooit boven de 40 GB geweest op mijn 240 GB SSD.
Ik heb systeemherstel uitgeschakeld vermits ik wekelijks een image maak op mijn 2de HD.
Trouwens, deze image maken duurt maar 4 minuutjes met mijn SSD.
Alles staat ook zo ingesteld dat alle downloads terecht komen op mijn 2 TB HD.
Ook alle bibliotheken ( mijn documenten bvb ) staan niet op de SSD.

Ik heb ook alle games, software, muziek etc op me HDD staan.
via schijfopruiming heb ik niet de optie om herstel punten te verwijderen.
Ik heb wel ergens gevonden dat er 12 gb aan herstelpunten op me ssd staan.

Laatst bewerkt:
Ook de andere tabblad bij schijfopruiming gekeken, nadat het systeem gescand heeft voor opruiming?

Bijlagen

• disccleanup.gif
    disccleanup.gif
    25,9 KB · Weergaven: 61
Dat ziet er anders uit dan bij mij, ik heb geen 2e tab.
Ik heb trouwens windows 8

Laatst bewerkt:
Staat er toch echt bij;
System Restore and Shadow Copies. With this option, you can delete all but the most recent restore point on the drive.

System Restore uses restore points to return your system files to an earlier point in time. If your PC is running normally, you can save space by deleting the earlier restore points.

In some editions of Windows, restore points can include previous versions of files, known as shadow copies, and backup images. These files and images will also be delete

Oke maar ik moet dus eerst wat verwijderen met schijfopruiming en dan komt de tab voor meer opties?

Bij Windows 7 en daarvoor, klik je op "Schijf opruimen", Windows gaat dan scannen. Daarna krijg je waar ik een screenshot van liet zien.

ik heb een vidoe gevonden op youtube, het werkt anders dan met de andere windows versies
oke er was dus maar 1.6 gb aan herstel punten. toch is er aardig wat ruimte van me ssd af gegaan over de laatste paar dagen.
Ongeveer 9 gb in totaal. kan dit zijn door Nvidia drivers, windows update, en wat aps voor windows 8 ?

en wat is het indexeren van mijn ssd precies? dat staat op het moment aan.

Laatst bewerkt:
Oke en dan alleen op de schijf of ook op onderliggende mappen? ik heb geen idee wat het precies inhoud.

alles, ook onderliggende mappen En als er tijdens het "on-indexeren" de boodschap komt dat iets niet kan, dan gewoon op negeren drukken en verder gaan.

Ik hoorde dat hibernation ook ruimte innam op de SSD, klopt dat ?

Klopt.

Hibernation, reserveert de ruimte die nodig is om met slaapstand de data vanuit het geheugen op de gereserveerde schijfruimte te zetten. De gereserveerde ruimte is net zo groot, als jij aan fysiek geheugen hebt.

Daarnaast heb je nog de "Pagefile.sys" welke schijfruimte reserveert voor het virtuele werkgeheugen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan