SSD vs 'normale' Hard disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap Wab

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe PC gekocht met
- een SSD-harddisk van 128 GB (C-schijf)
- een 'normale' harddisk van 1500 GB (D-schijf)

Ik had nog nooit van SSD gehoord, maar de verkoper zei iets over dat de PC daar sneller bestanden op kan vinden. OK, prima.
Hij zei iets van: "Als je applicaties en Games installeer je op de ene schijf. En op de andere schijf zet je je foto's, documenten en andere zooi."

Maar ik weet niet meer op welke schijf ik wat moet zetten.
Foto's worden automatisch gezet in 'Mijn afbeeldingen'. Met de foto-grootte die ik gebruik zit ik dan snel op de 128 GB.

Mijn applicaties en games heb ik nu op de C geinstalleerd (SSD) en de foto's enzo sleep ik zelf handmatig naar de D. Heb ik dit nu verkeerd om gedaan?

Alvast bedankt weer voor de hulp.

Laatst bewerkt:
applicaties en games had je ook beter op d: kunnen zetten en C: SSD enkel om sneller te werken houden

Bedankt voor de reactie. Wat wat zou ik dan wel op die C 'moeten' zetten?

Hoi,

Inderdaad je zal de games als het tenminste niet te veel zijn van de c schijf moeten starten en de foto etc. op de d schijf je zal de foto's wel gelijk op de d schijf moeten zetten dus dat zou ik veranderen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad je zal de games van de c schijf moeten starten en de foto etc. op de d schijf je zal de foto's wel gelijk op de d schijf moeten zetten dus dat zou ik veranderen.

OK, dan heb ik het dus goed gedaan? Games en apps op de C installeren en de foto's en dergelijke op de D?

Laatst bewerkt:
Dat heb je helemaal goed gedaan!!:thumb::thumb:

Hoi,

zie mijn aanpassing in vorig bericht en ja heb je goed:thumb:

Weet niet of Bertus het er mee eens is, maar ik vind 'em opgelost.
Bedankt.

Hoi,

Oke ,kan je boven in de blauwe balk doen succes:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan