SSD werkt niet in HP Pavilion dm1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
De harde schijf van mijn HP Pavilion dm1 netbook heb ik vervangen door een SSD OCZ Vertex3 120 Gb.
Echter tijdens de installatie van Windows7 was de SSD niet te vinden en kon dus niet geinstalleerd worden.

Ik heb de SSD er weer uit gehaald en extern geplaatst in mijn desktop PC en hier kan ik hem gewoon vinden en mee werken.

Wat kan de oorzaak zijn dat hij niet herkent wordt in de HP Pavilion? Ik zie ook niets in het bios van de HP Pavilion.

Wie kan mij helpen a.u.b.:o

Zou je hem niet eerst moeten partitioneren en formatteren???

Hij is geformatteerd en herkenbaar op de desktop pc. Hier op kan ik er gewoon mee werken.
Alleen als ik hem inbouw in de HP is hij niet herkenbaar.:confused:

Hm, vreemd. volgens laptopshop ondersteund ie je SSD wel. ik denk dat het aan het feit ligt dat een laptop hardeschijf een andere aansluiting heeft dan een ssd en dat het dus eigenlijk niet past.

Nou ja, zoveel verstand heb ik er wel van dat je de SSD gewoon kunt inbouwen.
Het is altijd een SATA aansluiting. Dus dat is het probleem niet.

Bekend probleem en je zal het BIOS moeten flashen naar de laatste versie.
Heb er al diverse gehad en dat loste het altijd op !! Met name het feit dat hij niet te zien is in het BIOS wijst daar op !!

O.K. dat ga ik doen en daarna meld ik mij nog even.:rolleyes:

Succes, kijk je uit met flashen. 1 foutje en je mobo kan bij het vuil !!

Bios van F12 naar F16 is gelukt en alles werkt nog.
De SSD weer aangebracht en is nog steeds niet te herkennen.
Tijdens W7 installatie niet en in Bios ook niet terwijl die op de normale pc wel werkt.@#$%^&*:evil:

Help mij a.u.b.

Dat is vaag, ik zou dan even een mailtje naar HP wagen of er bij hun iets bekend is van deze combinatie.....

Het is nog gekker, als ik de ssd via een adapter op een usb poort aansluit op de HP dan ziet hij hem gewoon en ik kan er gewoon mee werken.
Alleen als ik dan met een externe dvd speler, als duo boot, w7 ultimate wil installeren dan zegt hij dat installatie via een usb poort niet kan.

Ik heb eens een ssd in een goedkoop Medion netbookje gezet en die werkte meteen.
Met deze HP lukt het niet. Moeilijke producten die HP's. Ik heb wel vaker met HP gebeld maar oplossingen geven ze niet.
Ik kan wel weer eens gaan bellen maar dan beginnen ze toch weer gelijk over garantie enz enz. te zeuren en geven de oplossing niet.:cool:

Gezien de warmte zit ik niet veel achter mijn PC nu maar ik beloof je dat ik deze week ga zoeken voor je......
Heb nog wat lijntjes waar ik kan informeren. Zie dit ook wel weer als een uitdaging. Heb al aardig wat SSD's ingebouwd en slechts bij een aantal ging het "normaal" eigenlijk dus je bent niet alleen ;-)

Heel hartelijk bedankt voor je inspanningen. Het is inderdaad donders heet.
Terwijl ik dit type is het hier buiten 33 graden en binnen........ niet om uit te houden.

Niet te geloven, het is gelukt met een andere SSD van OCZ de Agility 3 120 Gb.
Gelijk herkenbaar in het BIOS en zonder 1 probleem W 7 geinstalleerd.

Ik snap nog niet wat het is geweest want hij werkt prima die andere SSD.

O.K. bedankt voor de hulp.:thumb:

Super snel die OCZ Agility SSD in de HP:)

Ik heb die andere SSD, de Vertex 3 in een 2 jaar oude Samsung R540 Laptop geplaatst (die niet wilde werken in de HP) en wat denk je.....
werken als een speer.
Zonder 1 probleem kon ik Windows7 installeren.

De wegen van de elektronica zijn ondoorgrondelijk:d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan