SSD werkt niet meer in nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlazingSky

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Hallo,

Eergisteren kwam mij nieuwe laptop binnen een Toshiba Satellite C55-A-1DC http://tweakers.net/pricewatch/347185/toshiba-satellite-c55-a-1dc/specificaties/
Na te hebben opgestart en even met windows 8 bezig te zijn besloot ik om de ssd uit mijn vorige laptop te halen. Deze ssd heb ik eerst helemaal geformateerd.
Na de bios op CSM te gezet hebben kon ik de windows 7 ultimate cd laden en windows 7 64bit installeren. Dit ging allemaal probleemloos.

Echter toen het installeren klaar was lukte het niet om windows 7 te laden. Als de laptop aangaat krijg ik het toshiba scherm gevolgd door een zwart scherm en dit wisselt elkaar de hele tijd af.

De bootmode staat op: AHCI ik heb ook compatible geprobeerd en windows hiermee geinstalleerd. (in totaal 3 keer windows geinstalleerd lol)

Orginele hdd: http://tweakers.net/pricewatch/287243/toshiba-mq01abd100-1tb.html
ssd: http://tweakers.net/pricewatch/318250/samsung-840-series-120gb.html

Mijn vorige laptop was een Acer Aspire van 3,5 jaar geleden en hierin werkte de ssd prima. Verwacht dus dat deze laptop het ook werkende moet krijgen.

Wie kan mij helpen dit op te lossen? Of wordt het een ssd met sata2 aanschaffen?

Alvast bedankt!

Ik heb wel vaker problemen gezien met dat type SSD in laptops. Is er een BIOS update voor de laptop of SSD? Het is overigens geen sata-3 probleem an sich, volgens mij, maar een conflict met samsung 840 en sommige laptop moederborden.

@wampier
Ok dus het zou aan de samsung ssd nog kunnen liggen ipv laptop. dan zou ik ander merk kunnen halen en deze in mijn pc doen of aan een huisgenoot doorverkopen.
Zal kijken of er een bios update is

@Lange Pier:
Ik had al eerder over secure boot gelezen alleen kan deze niet vinden in de bios.

Onder security kan ik alleen bios en hdd/ssd password instellen en bij advanced menu staat het ook niet.

Zou het werken als ik de oude hdd met windows 8 erin doe en van daaruit iets in die UEFI firmware kan aanpassen? Dat deze instellingen dan ook zo staan als ik de ssd er weer in zet

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat ook niet bij security, waar wel in je bios?........effe zoeken denk ik.

Maak met Gparted boot CD de schijf eens helemaal leeg en richt hem opnieuw in en zet de partitie op actief.
Stond de partitie wel op actief?

@Lange pier
Moet hem weer even op UEFI zetten toen kwam secure boot tevoorschijn. Heb deze toen uitgezet en na opslaan ook de CSM mode weer aangezet. Ik blijf echter het probleem houden. Hoop dat ik morgen tijd heb om een ander merk ssd te halen en deze te testen.

@andre
Bootmenu werkt. Heb me even ingelezen in Gparted en maak nu een bootable usb stick om te gebruiken.

Aangezien bij windows installatie menu wel de ssd er tussen staat betekend dit toch ook dat de laptop de ssd gewoon kan vinden en dus normaal zou moeten booten?

Net windows 8 op ssd gezet en dat werkt dus wel.

bij windows 7 was secure boot uit en boot mode enzo ook goed. Wat zou er nog meer verandert moeten worden om windows 7 ultimate draaiende te krijgen op deze laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan