SSD werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Goedenavond allen.

Ik heb vandaag een SSD schijf ontvangen die ik in mijn laptop wil schroeven. Vol enthousiasme oude schijf eruit geschroefd en SSD erin.
Aanzetten en er gebeurt niks, lampjes beginnen te branden maar BIOS scherm komt niet te voorschijn. Uitdrukken, batterij eruit, terug stoppen en weer inschakelen. Nu komt wel het bios scherm en uiteindelijk vraagt hij om een installatiedvd. Dikke prima, uiteindelijk schijfselectie maar hier wordt aangegeven dat er geen schijf aanwezig is. Dus ik sluit weer af en probeer het nog eens. Weer aangekomen bij schijfselectie is de schijf wel beschikbaar en ik laat de installatie beginnen. Halverwege de installatie krijg ik een BSOD en gebeurt er niks meer. Ik druk de computer uit en na een nieuwe poging tot installatie is de schijf weer niet beschikbaar. Na opnieuw opstarten kom ik niet verder dan een zwart scherm en geen eens het BIOS scherm.

Inmiddels heb ik mijn oude harde schijf erin gedrukt en weet ik niet meer wat ik nou moet doen. Het lijkt alsof er een fout in de SSD zit. Heeft iemand raad?

Laptop is een ASUS F50SL , SSD is Crucial M500 240GB

Ik weet niet welk merk bios er draait, maar als je aan het eind van de werkbalk bovenin naar de BOOT priority gaat, staat daar mogelijk nog de oude schijf benoemd? Bij een ja : verwijder die bootoptie eens en probeer het dan nog eens.

Ik heb de bios gereset naar fabriekinstellingen. Daarna werd de SSD wel geacepteerd en inmiddels is alles geinstalleerd! Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan