SSD werkt prime, HDD word niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisss2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Een tijdje terug heb ik een pc gebouwd met een HDD en SSD. Ik heb een tijdje me computer gebruikt via de SSD. Nu deze bijna vol is ben ik toch eens gaan zoeken hoe ik me HDD aan de praat kan krijgen. De HDD staat niet bij de Hardeschijfstations maar is wel te vinden via Disk Part.

Ik had een partitie gemaakt voor de HDD en was daarna aan het formateren, hij leek het niet te doen en bleef steeds maar op 0% staan toen heb ik hem afgesloten. Toen ik vervolgens terug naar Disk Part ging had de schijf geen ruimte meer en ik kom niet verder.
R3iGVi6.png

Ik hoop dat jullie me hier verder kunnen helpen!

Gr,
Joris

Probeer het volgende (ik ga ervan uit dat HELE hdd leeg mag):
in Disk Part:
Select disk 0
clean

Alle partities etc. verdwijnen dan. Je kunt daarna weer nieuwe partities (gaan) maken op die hdd.

Tijs.

Hey Tijs bedankt voor je reactie. Ik had dit al geprobeerd maar kreeg de volgende melding:
Af6WS1J.png

Kijk, als je een nieuwe partitie maakt en daarmee de alle niet-toegekende ruimte van de HDD 'opmaakt' (oftewel: dan is de volledige omvang van de fysieke HDD toegekend aan partities), dan staat er 0 bytes vrij. Per slot zat je namelijk in DiskPart te kijken naar de (fysieke) schijf, niet naar (de vrije ruimte van) de partities/volumes.

Oftewel: We hebben op dit moment meer aan een schermafdruk van een gemaximaliseerde Schijfbeheer en verder (evt.) een schermafdruk van DiskPart, maar dan met gedaan:
Select disk 0
List partition
List volume

Tijs.

Laatst bewerkt:
De partitie van 100 MB op de HDD ("System partition") verstiert het feestje om alle partities er met Clean af te wippen.
Je zou kunnen kijken m.b.v. een Live partitionerings-cd (zoals die van Gparted) de ruimte áchter de System partition op de HDD opnieuw in te delen en te formatteren. Let dus goed op welke fysieke harde schijf je kiest uit het pull-down menu aan de rechter(boven)kant van Gparted.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Super bedankt voor je hulp Tijs, ik ga het proberen en laat het je weten als het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan