SSD wordt niet herkent bij nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Hallo,

Ik heb eergisteren een nieuwe laptop gekocht (Acer Aspire E5-551G-T1LD), en ik heb geprobeerd om de oorspronkelijke 1 TB HDD te vervangen voor een SSD. Toen ik de lege SSD in de laptop had geplaatst, kreeg ik het bericht
"No bootable device" op mijn scherm. Terwijl ik nog een USB stick met windows 7 erin had zitten.

Toen dit niet werkte heb ik Windows 7 via mijn desktop op mijn SSD geinstalleerd zodat het booten in elk geval moest lukken. Maar alsnog krijg ik de message 'No bootable device' als ik de laptop opstart. Ik krijg ook geen kans om in het BIOS te komen, het eerste scherm wat ik krijg is het 'No bootable device'.

Iemand een idee? Op de HDD is Windows 8 geinstalleerd, op de SSD heb ik Windows 7 gezet.

Ja, heb je ook toen je de USB stick erin had de opstart volgorde aangepast in het BIOS ? Hij moet dan dus vanaf USB opstarten want je wil een nieuwe installatie doen en vanaf een lege SSD start hij uiteraard niet op.

Ja, heb je ook toen je de USB stick erin had de opstart volgorde aangepast in het BIOS ? Hij moet dan dus vanaf USB opstarten want je wil een nieuwe installatie doen en vanaf een lege SSD start hij uiteraard niet op.

Ik ben tot nu toe nog niet in staat geweest om in het bios te komen zonder dat de HDD met Windows 8 erin zit.

Ik heb het geprobeerd met:

Lege SSD + USB stick met Windows 7
Lege SSD + DVD met Windows 7

'Volle' SSD + USB met Windows 7
'Volle' SSD + DVD met windows 7

Het eerste scherm wat ik krijg is 'Non bootable device', het indrukken van een F-key of de delete knop om in het BIOS te komen werkt niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan