SSD wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsnake

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Het probleem met de ssd is, als ik die intern aansluit in men laptop en in bios op ahci zet dan vind hij de ssd bij het booten niet.

Ik heb de ssd (ocz vertex 2 sata II 180gb) ook eens extern aangesloten aan mijn laptop om te kijken wat er nog op stond, maar die ssd is zowel bij deze computer als schijfbeheer nergens zichtbaar. Het groene lampje van de ssd brand wel.

Ik weet niet of ik die ssd nog ga kunnen herstellen of is die voor de prullenbak?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Sluit hem eens aan op een ander systeem... een 180 GB SSD is nu ook weer niet bepaald gratis...

Op een ander systeem aangesloten en net het zelfde probleem.
Bij apparaatbeheer staat er wel bij usb een uitroepteken -> USB apparaat voor massa-opslag -> apparaatstatus: Dit apparaat start niet. (Code 10)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie.
Als ik de ocz toolbox opstart vind hij die ssd niet.

Ik was wel vergeten bij te vermelden als ik mijn ssd intern in men laptop aansluit dan blijft de laptop wel hangen bij het opstart scherm.
Het enige dat ik kan doen is bios opstarten en bij hdd1 staat er niets (blanco). Het lampje van mijn hdd van de laptop blijft dan ook hangen :(

Als de SSD niet in de bios staat dan zal die toolbox hem ook niet vinden, helaas.

Kleine kans nog met een usb interface? Maar dan ook maar heel klein... Kijk eens of een recoverytool hem dan ziet?

Ik heb de ssd in een andere pc aangesloten met sata kabel. Pc starte iets trager op dan normaal, maar geraakte toch in windows.

De ssd word nog steeds niet herkend en met de ozc toolbox ook geen reactie :(

Zal die dan maar in de prullenbak gooien en een nieuwe kopen

Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Heb je geen garantie? Hoe lang heb je hem? Ik zou de winkel bellen of de fabrikant want ze hebben dacht ik 5 jaar garantie. (of meer?)

Beter even na laten kijken door mensen die er (hopelijk) verstand van hebben dan gelijk de prullebak in mikken. Ja toch?!

Ik ga deze week eens luisteren in de computerwinkel of ze die ssd nog kunnen herstellen.
Ik hou jullie op de hoogte :)

Ik ben vandaag naar de computerwinkel geweest, maar daar konden ze de ssd ook niet meer herstellen.

Het enige dat ik nog kon doen is een mailtje sturen naar ocz of zij die nog konden herstellen.
Dus hopelijk krijg ik rap een reactie terug en mag ik misschien mijn ssd opsturen.

Ik heb vorige week mijn defecte ssd mogen opsturen en heb gisteren een email terug gekregen van ocz dat ze die hebben ontvangen
Het goeie nieuws is dat het nog binnen garantie was en dat ze mij een nieuwe ssd van 240gb opgestuurd hebben en die zou ik eind volgende week ontvangen :)

Dus deze topic mag gesloten worden

Bedankt voor al jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan