ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc_uyl

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2003
ik heb een SSD bestelt om mijn huidige HDD te vervangen.
ik heb begrepen dat ik met de huidige migratiesoftware zonder problemen mijn HDD kan klonen (zonder dat er problemen optreden met alignement).
echter heb ik ook begrepen dat ik wanneer de SSD in mijn computer zit ik een aantal dingen moet wijzigen. (defragmenteren uitzetten, iets in de bios?)
heeft iemand misschien een klant en klaar lijstje met dingen die gedaan moeten worden zodat ik deze kan nalopen? of een programma dat dit automatisch doet? ik heb iets gelezen over SSD tweaker ofzo?

ik heb een windows 8.1 computer

Mijn advies: doe een schone Windows installatie op de SSD. Dan worden de benodigde dingen automatisch aangepast binnen Windows (dus defragmenteren wordt dan al uitgezet). Tevens geeft dit de minste conflicten ;)

Alvorens je een Windows-installatie doet, moet je in de BIOS/UEFI AHCI inschakelen.

hallo lieve mensen. ondertussen is mijn evo binnen. met zoals jullie al gemeld hadden de data migration software en die magic tool voor alle aanpassingen. ik heb mijn huidige schijf overgezet met de data migration software naar mijn nieuwe ssd (met de bijgeleverde sata naar usb kabel). dit is allemaal prima gegaan. maar op het moment dat ik de hdd dan vervang door de ssd werkt mijn laptop niet. wanneer ik dan mijn hdd weer aansluit en een quick recovery doet werkt mijn laptop weer zonder problemen. hoe kan ik zorgen dat mijn laptop ook met de ssd erin gewoon start?

Kijk, dit is zo'n conflict waar ik het over had... Het enige wat je kunt proberen is de SSD leegmaken en nog een keer te klonen.

hartelijk dank het is gelukt. via me oude schijf op usb een recovery gedoe aangemaakt en die samen met nieuwe schijf opgestart. draait als een trein nu. alle aanpassingen aan windows d.m.v. de magician zijn ook heel makkelijk te doen. met 1 druk op de knop zeg maar. zijn er ook nog dingen waar ik op moet letter die de magician niet doet?

"Rapid Mode" eventueel inschakelen.

Ondanks dat W7 trim heeft, gebruik ik ook soms nog de optimization als het booten wat langzamer wordt en de OS optimization had ik bij advanced zelf ingesteld maar max performance kan ook.

PS, heb ook OP aanstaan.

Laatst bewerkt:
ik heb windows 8. ik heb ook de rapid aan staan. als os optimalisation heb ik ingesteld maximum reliability. wat ik volgens jullie hiervoor de beste instelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan