SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
hallo allemaal,
ik heb nu heel even snel hier gelezen maar heb bij mijzelf niets van dit alles (volgens mij!) gedaan!
ik heb er ook een SSD schijf in zitten nu maar er is bij mij (VOLGENS MIJ!) niets gedaan van speciale instellingen of zo,
kan ik dit voor alsnog doen?
ik heb Windows 7 en een Kingston HYPER X 120GB 3K SSD schijf.
.
nu ik dit even snel las dacht ik aan wat er bij mij is gebeurd:
eerst heeft een vriend de schijf aangemeld *liep toen vast* en was zijn Windows kwijt!!! twee keer 12 uur mee gedraaid! (nieuwe schijf gehaald)
nieuwe schijf er in gezet (ik denk illegale Windows er op, en hij liep weer vast, (was weer zijn Windows kwijt) na twee keer 12 uur er mee gedraaid te hebben.
en toen heeft mijn zoon hem aangemeld met nieuwe LEGALE Windows 7 er op hij draait nu langer dan voorheen.
maar of ie nu zo goed blijft draaien???
.
hardwere in mijn PC zetten kan ik zelf das geen probleem,
maar software daar moet ik altijd bij toekijken daar kan ik niet zo goed mee op weg.
:o
VrGr Rob.

@rob007,

Ik heb even een nieuwe vraag gemaakt voor je, het is verwarrend als er 2 verschillende vragen door elkaar lopen.

Je hoeft geen speciale instellingen te veranderen wanneer je een schone Windows installatie doet op een SSD. Het enige waar je op moet letten voordat je windows gaat installeren, is dat AHCI ingeschakeld is in de BIOS/UEFI.

En dat er geen andere schijven bijhangen indien het windows 8.1 is.

Overigens maakt het niets uit of ahci aanstaat of niet voor een ssd, bij testen is het zelfs soms sneller op ide modus, voor harde schijven wel wegens de NCQ.

dankjewel meneer de moderator!
en ik lees nu twee tegenstrijdige is een groot woord maar lees dat we het niet helemaal met elkaar eens zijn.(moet kunnen!)
hij staat er nu op zonder iets in de bios verandert te hebben wat zo ver ik weet!
weet je we gaan het wel zien, ik ben nu ook bezig om mijn oudere harde schijf er ook weer bij aan te hangen als een soort opslag voor de rommel.
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...harde-schijf-aansluiten?p=5293447#post5293447

dank jullie wel voor al de moeite!
Rob.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan