SSE instruction set ontbreekt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edekorte

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Tijdens installeren van Tomb Raider Legend krijg ik de volgende Windows foutmelding:

Tomb Raider: Legend can only be played on a PC that supports the
SSE instruction set,which isn't supported on your PC.

Mijn syteemeigenschappen zijn:

Athlon 1200 Mhz
MSI K7T Turbo2
180GB HD-drive
512 mb sd-ram
NVidia FX 5200 128mb

Dit moet toch voldoende zijn, in de leesmij zijn de minimale systeemeisen lager.
Ik krijg de game dus niet geinstalleerd, wie helpt mij ?

De Athlon Thunderbird ondersteund inderdaad geen SSE, AMD begon ermee met de Athlon XP, en de Intels vanaf Plll.

Lekker is dat, is er echt geen mogelijkheid om dit spel toch te spelen ?

En wat en hoe zou ik moeten upgraden om TRL wel te kunnen spelen ?

Tja, dat had ik al in mijn vorige repley vermeld, wat zijn overigens de systeemeisen?

Systeemeisen:
1,0 GHz processor
256 MB RAM
64 MB videokaart
Windows 2000/XP
DirectX 9.0c

Heeft 't nut om mijn Thunderbird te vervangen voor een AthlonXP ?
Op de beurs moeten die toch niet zo duur zijn ?

Ik heb deze gevonden voor de systeem eisen, waar je het dus over had zijn de minimale eisen, dat wil niet zeggen dat het spel lekker gaat lopen, alleen dat het spel gespeeld kan worden, wat vaak irriteert door de vertragingen in de gameplay, helaas.

Minimum system requirements are: Microsoft Windows 2000, XP, Pentium 3 1.0Ghz or Athlon XP Equivalent, 256MB RAM, 100% DirectX 9.0c -compatible 64MB 3D Accelerated Card with TnL (GeForce 3Ti / Radeon 9 series).

Microsoft Windows 2000/XP compatible sound card (100% DirectX 9.0c -compatible), Quad-speed (4x) DVD-ROM drive, 9.9GB free disk space, 100% Windows 2000/XP compatible mouse and keyboard.

Recommended system requirements are: Pentium 4 2.0Ghz or Athlon XP Equivalent, 512MB RAM, 100% DirectX 9.0c-compatible 256MB 3D Accelerated Card (Nvidia GeForce 5900 / Ati 9800XT), Microsoft Windows 2000/XP compatible sound card (100% DirectX 9.0c -compatible), Eight-speed (8x) DVD-ROM drive or faster, 9.9GB free disk space.

Optimal system requirements are: Pentium 4 3.0Ghz or Athlon XP/64bit Equivalent, 1GB RAM, 100% DirectX 9.0c -compatible 512MB 3D Accelerated Card (Nvidia GeForce 7800 / Ati X-1800).

Je systeem is natuurlijk al wat op leeftijd, ik schat zo'n 6 jaar, wat in computerland al als bejaard wordt gezien.
Dus mocht je nog wat in je ouwe sok hebben.:eek:

PS, je hebt er zelf ook zo zijn twijfels over, zie je eerdere topic hierover.
Deze dus.:)

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Je systeem is natuurlijk al wat op leeftijd, ik schat zo'n 6 jaar, wat in computerland al als bejaard wordt gezien.
Dus mocht je nog wat in je ouwe sok hebben.:eek:
Tussen de 4 en 5 jaar oud ja, de meeste games kan ik trouwens wel spelen, dit is de eerste keer dat die foutmelding opspeelt, vandaar deze vraag.

Lange Pier zei:
PS, je hebt er zelf ook zo zijn twijfels over, zie je eerdere topic hierover.
Deze dus.:)

Dat klopt wel ja, inmiddels heb ik een en ander geupgraded alleen mijn processor is nog de originele.
Ik zal wel eens opzoeken wat ik max kwijt kan aan een snellere processor op mijn moederbord, dan gaat hij volgend jaar naar mijn zoontje en word het tijd voor een nieuwe. :thumb:
Het is mij duidelijk, probleem opgelost, mijn dank hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan