om het nog enigszins overzichtelijk te houden, mijn vragen:
moet ik een systeemherstel doen, zoals mcafee mij adviseert? of...
moet ik de bestanden die Malware vindt, verwijderen? (gezien hier overal registry key bij staat en het vrij belangrijk klinkt?!?!??!!) of...
aangezien ik geen problemen ondervind, moet ik uberhaupt iets doen?
Ik heb sinds een dag of 3 de melding dat mijn computer bij opstarten de "sshnas.dll niet kan uitvoeren." Geef ik oke, doet mijn computer het prima. Daarnet bleef mijn internet even hangen, zal er niets mee te maken hebben gehad, maar toch even opnieuw opgestart en virusscanner (mcafee) erop losgelaten. Overigens dit eergisteren ook gedaan ,toen GEEN resultaat. Nu wel. Twee meldingen van Trojaanse paarden en in de omschrijving sshnas.dll
(kan geen log kopieren?)
Ik heb geen pop ups reclame op internet. Ik heb overigens nergens last van ,behalve de waarschuwing..
Wil dus alleen weten, omdat ik nu geen last heb van die paardjes...wat het effect op kort of lang termijn is voor mijn computer en wat ik moet doen nu.
Wat ik raar vind is wel:
de computer kan het bestand sshnas.dll niet vinden, echter mcafee wel en wil dat ik deze verwijder. Kan dit dan zomaar, je zou zeggen van wel, omdat "hij ze toch niet herkent"...
Please help me, want het is een gloedjenieuwe computer van nog geen maand oud en wil best gaan rommelen, maar niet kapot maken en zoveel verstand heb ik er niet van...(als ik format C in voer op oude computer, bewust en hij wil het niet eens doen, zegt toch wat over mijn kunde denk ik...
)Weet overigens ook niet waarmee ik het heb binnengehaald, dacht eventjes met ee ngekocht spelletje via boonty...maar dat lijkt me stug?????
AANVULLING: net malware nogmaals eroverheen laten gaan, dit logje:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.42
Database versie: 3349
Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385
16-12-2009 0:16:37
mbam-log-2009-12-16 (00-16-31).txt
Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 90593
Verstreken tijd: 3 minute(s), 34 second(s)
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 2
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 2
Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)
Geheugenmodulen geïnfecteerd:
Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\XML (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Handle (Malware.Trace) -> No action taken.
Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\zagrebland (Trojan.Downloader) -> No action taken.
Registerdata bestanden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
Mappen geïnfecteerd:
Bestanden geïnfecteerd:
C:\Windows\Tasks\{66BA574B-1E11-49b8-909C-8CC9E0E8E015}.job (Trojan.Downloader) -> No action taken.
C:\Windows\Tasks\{35DC3473-A719-4d14-B7C1-FD326CA84A0C}.job (Trojan.Downloader) -> No action taken.
Ik zie overal op fora dat je alles aan moet vinken en dan verwijderen, echter ik zie vaak in de "geinfecteerde" bestanden "registry key" staan...als ik dit verwijder, welke registry key gooi ik dan weg??? Niet dat ik opeens zonder een besturing / rechten zit of zo :S he bah wilde dat ik wat meer wist....
moet ik een systeemherstel doen, zoals mcafee mij adviseert? of...
moet ik de bestanden die Malware vindt, verwijderen? (gezien hier overal registry key bij staat en het vrij belangrijk klinkt?!?!??!!) of...
aangezien ik geen problemen ondervind, moet ik uberhaupt iets doen?
Ik heb sinds een dag of 3 de melding dat mijn computer bij opstarten de "sshnas.dll niet kan uitvoeren." Geef ik oke, doet mijn computer het prima. Daarnet bleef mijn internet even hangen, zal er niets mee te maken hebben gehad, maar toch even opnieuw opgestart en virusscanner (mcafee) erop losgelaten. Overigens dit eergisteren ook gedaan ,toen GEEN resultaat. Nu wel. Twee meldingen van Trojaanse paarden en in de omschrijving sshnas.dll
(kan geen log kopieren?)
Ik heb geen pop ups reclame op internet. Ik heb overigens nergens last van ,behalve de waarschuwing..
Wil dus alleen weten, omdat ik nu geen last heb van die paardjes...wat het effect op kort of lang termijn is voor mijn computer en wat ik moet doen nu.
Wat ik raar vind is wel:
de computer kan het bestand sshnas.dll niet vinden, echter mcafee wel en wil dat ik deze verwijder. Kan dit dan zomaar, je zou zeggen van wel, omdat "hij ze toch niet herkent"...
Please help me, want het is een gloedjenieuwe computer van nog geen maand oud en wil best gaan rommelen, maar niet kapot maken en zoveel verstand heb ik er niet van...(als ik format C in voer op oude computer, bewust en hij wil het niet eens doen, zegt toch wat over mijn kunde denk ik...

AANVULLING: net malware nogmaals eroverheen laten gaan, dit logje:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.42
Database versie: 3349
Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385
16-12-2009 0:16:37
mbam-log-2009-12-16 (00-16-31).txt
Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 90593
Verstreken tijd: 3 minute(s), 34 second(s)
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 2
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 2
Geheugenprocessen geïnfecteerd:
Geheugenmodulen geïnfecteerd:
Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\XML (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Handle (Malware.Trace) -> No action taken.
Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\zagrebland (Trojan.Downloader) -> No action taken.
Registerdata bestanden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
Mappen geïnfecteerd:
Bestanden geïnfecteerd:
C:\Windows\Tasks\{66BA574B-1E11-49b8-909C-8CC9E0E8E015}.job (Trojan.Downloader) -> No action taken.
C:\Windows\Tasks\{35DC3473-A719-4d14-B7C1-FD326CA84A0C}.job (Trojan.Downloader) -> No action taken.
Ik zie overal op fora dat je alles aan moet vinken en dan verwijderen, echter ik zie vaak in de "geinfecteerde" bestanden "registry key" staan...als ik dit verwijder, welke registry key gooi ik dan weg??? Niet dat ik opeens zonder een besturing / rechten zit of zo :S he bah wilde dat ik wat meer wist....