SSI include werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter xvilo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
hoi,
ik heb een mooie SSI include gemaakt:

HTML:
<!--#include virtual="http://www.semschilder.nl/school/lraad/"-->

alleen als ik hem open op mijn eigen server geeft hij dit aan;

[an error occurred while processing this directive]

ik heb dit voorbeeld gevonden op {hier}

weet iemand misschien hoe ik dit moet oplossen.

Hoi xvilo,
Als ik een server was, zou ik ook een fout melden: je verwijzing verwijst niet naar een te includen bestand, maar naar een hele directory. Vervolgens probeert ie in die directory de index.php op te eten, wat 'm ook nogal zwaar op de maag ligt. ;)

Verder zegt de Apache-tutorial:
The virtual attribute (...) should specify a URL relative to the document being served. It can start with a /, but must be on the same server as the file being served.
In jouw verwijzing staat een absoluut pad, en dat mag dus niet (waarschijnlijk uit veiligheidsoverwegingen, zodat includes niet stiekem van aan andere site afgetapt kunnen worden).

Derde puntje, voor de volledigheid: is de verwijzende pagina een .shtml pagina (of is de server zó geconfigureerd, dat html-pagina's eerst langs de ssi-machine gaan)?

Vierde puntje, ook voor de volledigheid: is de server geprepareerd om ssi op te pakken (in het .htaccess bestand; zie ook Apache-tutorial, iets naar boven op genoemde pagina)?

Zou het met deze aandachtspunten lukken?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: sympathieke 404-pagina heb je! :thumb:

PS-2: als de site/server php aankan (en dat kan ie dus), en misschien ook php gebruikt voor je andere pagina's, waarom gebruik je dan niet gewoon een php-include? Die werkt vrijwel hetzelfde. De pagina's moeten nu alleen .php heten.

Laatst bewerkt:
de site waar hij heen verwijst is voor de leerlingen raad bij ons op school, ik kwam zelf al tegen het probleem dat je niet extern kunt includen dus ik denk op de server bij ons op school ook niet, weet jij een andere manier

Wat is eigenlijk precies de bedoeling?
Moet de pagina van de leerlingenraad (die op een andere server staat) ingebakken worden in een pagina die bij jou op de server staat?
Of iets anders?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ja zo'n beetje wel ja.

ik heb namelijk mijn eigenserver www.semschilder.nl (gehost bij dreamhost)

en school heeft zij eigen server www.bonifatius.nl (zelf gehost)

dus ik dacht als ik de spullen op mijn eigenserver zet dan zou hij het moeten doen.
ik gebruik voor de website wordpress anders moet je de hele tijd klooien en zo.

of kan ik dit hier voor ook gebruiken:
http://codex.wordpress.org/Giving_WordPress_Its_Own_Directory

maar dan zou ik daar wel wat hulp bij nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan