SSID werkgroepen verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
278
Ik heb een Medion notebook met Windows XP incl service pack2 - 1.7Ghz en 512Kb
welke een ingebouwde wireless kaart heeft. Bij het opstarten zie ik een aantal werkgroepen in de lucht inclusief die van mijzelf ( nieuwe US Robotics wireless acces point ) Maar als ik dan op verbinden druk verdwijnen de werkgroepen uit het venster van beschikbare netwerken weergeven ! Er is geen enkele werkgroep meer in de lucht volgens dit venster - ook niet na vernieuwen. Maar als ik de computer opnieuw start ziet hij de werkgroepen weer. Een andere netwerkkaart van EDIMAX pcmcia kaart erbij ingeplugd geeft het zelfde resultaat. Dus om het even welke werkgroep aanklikken en verbinding maken en alle werkgroepen zijn verdwenen verdwijnen uit het venster van de beschikbare netwerken !!! Een tweede notebook heeft geen enkel probleem met het verbinden met een van de draadloze netwerken en heeft daarna gewoon een draadloze verbinding met het internet ...dit om even te proberen over of het met een andere PC in combinatie met het wireless access point wel werkt.
Wat kan de oorzaak zijn ????
 
Laatst bewerkt:
Werkgroepen vallen weg na aanklikken..

Het probleem van de werkgroepen die wegvallen na een eerste maal aanklikken van een willekeurige naam is opgelost. Er zit namelijk een knopje op de notebook welke eerst aangezet moet worden en dan werkt de WiFi of andere netwerkkaart welke je moet via software moet selecteren. Daarna blijven de werkgroepen netjes in het venster van de wireless verbindingen staan. Je moet dus een kaart selecteren en dan pas kan je een verbinding maken met het netwerk. Dus eerst knopje op aan daarna werkt de netwerksoftware pas.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan