SSL-Fout Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sordid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2010
Dag allemaal,

Sinds vandaag krijg ik deze melding als ik op facebook wil inloggen.

Wtf.jpg

Nu vraag ik me af of ik me zorgen moet maken om een mogelijke hacker in ons netwerk.
Ik heb voor de rest van geen enkele andere site deze melding gehad. Ik heb wel sinds kort een xbox-360 op het netwerk aangesloten, en deze via de browser buiten de veiligheid van het netwerk geplaatst zodat ik een open NAT-poort zou hebben. Heeft dit er iets mee te maken?

Ik beschik over Hijackthis dus als er een log file nodig is hoor ik het wel.

Vriendelijke groet,

Sordid

Nee, er is geen probleem.

Doe maar eens:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k nslookup login.facebook.nl

Je ziet dan dat login.facebook.nl een alias is voor www.facebook.com, dus het klopt dat je je (eigenlijk) aanmeldt bij www.facebook.com.

Tijs.

Hoe kan het dan dat ik hier nooit last van heb gehad, alleen plotseling vandaag wel?

Overigens kun je de fout vermoedelijk helemaal vermijden door gebruik te maken van de facebook.com website ipv. de .nl website.

Dus inloggen via https://login.facebook.com/

Succes,

Tijs.

Lijkt me een probleem van Facebook zelf. Hoorde vandaag Collega's er ook over klagen. Echter als ze via de mail (dat er een reactie is) gaan hebben ze geen problemen.

Lijkt me een probleem van Facebook zelf.[...]

@topic-starter: Dat is wat ik bedoelde met "Glazen bol is kapot".

Wat mij betreft: Graag een volgende keer eerst reageren op de tip ipv. het forum een (nieuwe) vraag te gaan stellen die Helpmij-helpers niet kunnen beantwoorden ("Waarom werkt het nu niet terwijl het altijd gewerkt heeft?").

Sommige zaken zijn namelijk niet onder controle van Helpmij-helpers, nietwaar? Vandaar mijn (ietwat knorrige) reactie m.b.t. "Glazen bol".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan