• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Staafdiagram maken met meerdere getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jochemkes

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met staafdiagrammen maar ik wil daar meerdere getallen in aangeven. Er worden verschillende gegevens geregistreerd. Het is belangrijk om te weten wat er de laatste maand bij is gekomen en ondertussen het totaal. Dit heb ik nu in twee diagrammen staan, eigenlijk wil ik dit in 1 hebben. De bijlage geeft aan wat ik wil. In de rechtse heb ik zelf de getallen gezet. De bovenste helft is van de afgelopen maand. Dat is in die situatie 30 en het totaal is 33.

Nu is mijn vraag of dit mogelijk is?

Bijlagen

• diagrammen probleem.jpg
    diagrammen probleem.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 75
't is wel een mooi plaatje en hoe nu verder? Dit is een Excel forum!Voor plaatjes moet je ergens anders zijn.

Je hoeft niet zo te reageren. Mijn vraag is of dit mogelijk is. Waarom zou ik een uitgebreid voorbeeld maken met de vraag of dit mogelijk is. Als je niet nuttig kan reageren, reageer dan niet -.-"

Ja het kan vrij eenvoudig. Succes verder. Dus hiermee kan jij jouw vraag op opgelost zetten!

Ja het kan vrij eenvoudig. Succes verder. Dus hiermee kan jij jouw vraag op opgelost zetten!

Goed punt, ik heb iets gemaakt (zie bijlage). Bij de eerste diagram kan ik de getallen van het totaal naar boven zetten, zoals ik bij de eerste kolom heb gedaan. Alleen dan klopt de kolom zelf niet. Dit is dan in totaal 14, terwijl het totaal 10 moet zijn.

In de tweede diagram heb ik een extra tabel toegevoegd. Hier heb ik het totaal gepakt minus de gegevens van de laatste maand. Dan zijn de kolommen wel van de goede lengte, alleen dan klopt het totaal niet. Dit is dan het verschil getal.

Ik heb eigenlijk een combinatie van deze twee diagrammen nodig.

Heb je (of iemand anders) hier een oplossing voor? Dat zou ontzettend fijn zijn.

Bijlagen

Jochemkes,

het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik snap niet wat je wilt als uiteindelijk resultaat. Kun je nog een keer proberen het uit te leggen?

Is dit het?

bij nader inzien: bedoel je zoiets als in deze bijlage?

Bijlagen

bij nader inzien: bedoel je zoiets als in deze bijlage?

Ja precies! Super bedankt. Is het lastig uit te leggen hoe je die hebt gemaakt, kan het waarschijnlijk zo kopieren en het bereik aanpassen maar handig als ik het zelf kan maken. Als het teveel moeite kost vooral niet doen dan ;)

Basis is dat ik (net als AlexCel) gekozen heb voor een ander grafiekryte als jij, nl een gegroepeerde kolom ipv gestapelde kolom.
Één van de leuke mogelijkheden die je dan hebt is om de kolommen elkaar te laten overlappen. En dat zie je in mijn bijlage.

Basis is dat ik (net als AlexCel) gekozen heb voor een ander grafiekryte als jij, nl een gegroepeerde kolom ipv gestapelde kolom.
Één van de leuke mogelijkheden die je dan hebt is om de kolommen elkaar te laten overlappen. En dat zie je in mijn bijlage.

Oké, Thanks :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan