• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Staafdiagram met curve, min en max op horizontale as erbij zetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goedendag,

Ik wil op de horizontale as, een min en een max toevoegen van cel C5:C14 voor MIN en D15:D14 voor de MAX
Maar krijg het niet voor elkaar om dit eraan toe te voegen.
Een beetje hulp wordt zeer gewaardeerd :-)

Groet Henk

Bijlagen

Dank je wel Jec, ik ga er mee aan de slag.
Misschien dat ik er nu wel zelf uitkomt.
Wat ik bedoelde met horizontale as dat dan de MIN en MAX strepen recht op staan gelijk aan de verticale as nu liggen ze.
Maar misschien kom ik er wel op hoe dit moet, naar aanleiding van jou voorbeeld.
Net geprobeerd maar is toch niet makkelijk dus morgen even verder puzzelen

Henk

Dank je wel JEC, ziet er goed uit.
Ik ga het toepassen in het orginele bestand.

Groet Henk

Hoi JEC,

Ik loop hier toch nog mee te stoeien en ik weet niet of het mogelijk is om er op de horizontale as er nog de sigma levels erbij te krijg zoals onderstaande voorbeeld.
Sigma level.jpg
Sigma level onder chart.jpg
Bij het bestand in de bijlage zou dan onder de waardes de sigma level moeten komen te staan
Dus bij het gemiddelde 72,0 komt dan μ te staan en bij 96,6 komt dan te staan μ - σ enz enz.
Is dit mogelijk!

Ik heb het in de bijlage al berekend, maar krijg het niet in de grafiek eronder

Alvast dank voor de genomen moeite, en hoor graag of het mogelijk is en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Groet Henk

Bijlagen

Ik denk dat ik het opgelost ik heb deze in de reeks erbij gezet dynamisch, enkel moet ik de "As: Horizontaal" opvolgend krijgen van 1, 2, 3, 4 , 5 enz. Nu krijg ik in beeld 3, 8, 13, 23, 28 enz Hoe kan ik dit aanpassen!

Alvast dank voor de hulp Henk

Bijlagen

Moet ik de getal reeks dan kleiner maken om alles in beeld te krijgen. De andere as die kan je wel een begingetal meegeven maar deze niet. Misschien is het iets simpels, maar ik zie niet hoe.

Henk

Dat is normaal gedrag in Excel. Er zijn te veel datapunten waardoor het niet op de as past. Je kunt deze nog aanvinken, misschien doet het iets.

1724921385911.png

Het heeft wel iets geholpen, het aan vinken hiervan. Nu slaat hij er elke keer 1 over. De meeste waar de sigma bij staat :-( maar het is niet anders. Zijn er nog suggesties dan hou ik mij zeker aanbevolen.

Henk

Helpmij - Staafdiagram getallen.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan