• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

staafdiagram uit tijdsnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

thespinner

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
47
Hallo,

Ik heb een werkplanning en wil uit de ingevulde begin en eindtijd een staafdiagram maken zodat ik makkelijk kan zien hoeveel medewerkers er op bepaalde tijdstippen aanwezig zijn.

Bijgevoegd voorbeeldbestand geeft verder duidelijkheid wat ik precies bedoel.

Alvast bedankt voor de moeite.

(heb bijlage klein beetje aangepast ivm tijden in diagram)
 

Bijlagen

  • staafdiagram.xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Wil je een staafdiagram wat een grafiektype is? Of dat de cellen een kleurtje krijgen? In het laatste geval kan het met voorwaardelijke opmaak.

PHP:
=D$14<=SOMPRODUCT(($D$2:$D$11<=$A15)*($F$2:$F$11>=$C15))
 

Bijlagen

  • staafdiagram-1.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 28
@thespinner,
je tabel is erg onduidelijk.
1. Staat elke kolom voor een werknemer?
2. Tussen 5.00 en 6.00 uur is niemand aanwezig, maar toch zijn er twee kolommen op die tijden geel gekleurd. Hoe moet dat worden gezien?
 
Sorry als mijn voorbeeld verwarring veroorzaakt. Tussen 5 en 6 had nooit geel gearceerd mogen zijn. Dat was een fout van mijn kant. 1 t/m 27 zijn dus het aantal medewerkers. Het gaat hier dus ook niet meer om de namen, maar om de aantallen op bepaalde tijdstippen van de gehele dag.
Voor mij zag hij er overzichtelijk uit toen ik hem erop zette. :rolleyes:

@VenA , Hartelijk dank. Voorwaardelijke opmaak is prima. Ik wist niet dat het zo gemakkelijk kon. :thumb:
 
@thespinner,
uit je laatste bericht begrijp ik dat je een oplossing met vw.opmaak voldoende vindt.
Markeer dan de vraag als 'opgelost' aub.
 
Als je een ander idee hebt, dan ben ik nooit te beroerd deze te bekijken en/of daar op te reageren. (was voor mij ook maar een schot voor de boeg):d
 
@VenA,
de vragensteller is met jouw oplossing tevreden, zoals naast bericht #4 ook blijkt uit het feit dat de vraag als opgelost is aangeduid. Het heeft dan geen zin om nog een staafgrafiek te maken, waarom in eerste instantie werd gevraagd. Het kleuren van cellen geeft trouwens dezelfde indruk als een horizontale staafgrafiek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan