Staafdiagrammen met errorbars --> hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uturn

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo, is er een PHP functie te downloaden waarmee ik staafdiagrammen met errorbars kan produceren?
Ik heb al de library PHPGraphLib van Elliot Brueggeman gedownload en daarmee kan ik mooie staafdiagrammen maken, maar ik wil er een errobar (standaarddeviatie, standard error of mean) op hebben anders heb ik niets aan. En in deze library zit geen functie waarmee dit mogelijk is (tenminste ik heb hem niet gevonden).

Laatst bewerkt:
Net zoals in Excel, een T-vorm bovenop de staaf (de lengte van de T correspondeert met de standaarddeviatie op de schaal van de y-as).
Begrijp je wat ik bedoel? Simpel voorbeeldje: Afbeelding1.png

Is er dan echt niemand die standaarddeviaties gebruikt in staafdiagrammen?

Ik heb even gezocht en kan zo 123 niet iets vinden. Ik ben helaas niet bekend PHPGraphLib, hoe maakt deze je grafieken aan? Gewoon als afbeelding? Je zou de library zo aan kunnen passen dat deze ook een standaarddeviatie aan de grafiek toevoegt. Heb je wel enige kennis van (waarschijnlijk) php voor nodig, maar vooral ook van statistiek.

Als je op de link in mijn originele bericht klikt, kun je het downloaden en dan kun je zelf in het script kijken. Het is voor mij te ingewikkeld om de php-code aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan