• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Staaftabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuspool

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Hallo,

Ik probeer een staaftabel te maken met resultaten in een streeftraject in Excel 2007, zodat overzichtelijk is te zien of een waarde hoog of laag uitvalt.

Bijgevoegd heb ik een voorbeeld van een tabel gewoon met lijnen getekend, zoals ik hem er graag uit wil hebben zien.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik zo'n tabel maak?

Bij voorbaat dank

groeten, Niek

Bijlagen

Oke,

bedankt voor je reactie. Al snap ik nog niet goed hoe je dit hebt gedaan.

Ik probeer eigenlijk iets te maken zoals weergegeven in de bijlage. de breedte van de "tabel" moet dus in principe elke keer verschaalt worden.

groeten, Niek

Bijlagen

• Result-Streef.jpg
    Result-Streef.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Ik probeer eigenlijk iets te maken zoals weergegeven in de bijlage.
Dit valt denk ik buiten mijn bereik , twee balken ( kleuren ) op/in elkaar . het schalen kan eventueel met een formule ( breuk veelvoud van 10 ) Ik kijk graag naar de andere reacties mensen die bedreven zijn met grafieken

kijk naar de formule en de opmaak v/d cel

Daniel, bedankt voor je meedenken,

Alleen klopt het nog niet helemaal. De grijze balk moet het streeftraject voorstellen, wanneer een resultaat dan kleiner is als het streeftraject, moeten de balken niet over elkaar komen, maar ervoor liggen.

In de bijlage heb ik naast je 2e suggestie in lijnen + waarden weergegeven hoe het zo ongeveer zou moeten worden.

groeten, Niek

Bijlagen

Ik speel hier blijkbaar cavalier seule , of is de logica in de vraag zoek ?
Bij deze dan nog eens en poging met mijn favoriete streepjes code .

Aan de TS , loopt het project nog door of zie je het ook niet meer zitten .In vb4 heb ik het beste resultaat streeftraject komt van rechts en het resultaat komt van links .
Het is niet zo simpel als 2 kleurtjes boven elkaar te zetten .

Bijlagen

Daniel,

Bedankt voor je reacties, maar t is blijkbaar toch moeilijker dan ik dacht.

Kan dit niet gekoppeld worden aan een automatische tabel in excel?

groeten, Niek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan