Staar ik mij blind op responsetijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testrijder

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hoi,

Ik ben dus op het punt aanbeland dat ook ik overstap op een plat scherm. Bij het oriënteren heb ik gelet op de laagste responsetijd. Mijn vraag is of dit nou het belangrijkste is of niet. Ik neig momenteel naar de volgende monitor van Samsung:

Partnumber LS19HADKSE
Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,294 mm
Helderheid 300 cd/m²
Contrast ratio 700 : 1
Reactiesnelheid 2 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Frequentiebereik
Horizontaal 30 - 81 kHz
Verticaal 56 - 75 Hz

Kijkhoek
Horizontale kijkhoek (max.) 160 º
Verticale kijkhoek (max.) 160 º

Overig
Keurmerk TCO '99, TCO '03
Aansluiting D-sub, DVI-D
Speakers ingebouwd
Hoofdtelefoon-aansluiting
Touchscreen
TV-tuner
Gewicht 5,5 kg

Introductie model 2005
Afmetingen (H x B x D) 41 x 41 x 20 cm

Is dit een goede keuze vanwege de 2ms responsetijd, of zie ik iets anders belangrijks over het hoofd?
Bedankt voor je hulp

MAkS

het contrast van dit scherm is goed, 700:1
Het scherm is ook niet donker 300 cd/m²
En die respons time vind ik zelf wat overdreven ik werk met 8 ms en merk niet dat hij te traag zou zijn in het gamen.

Laatst bewerkt:
mjoah... ik heb hier een 12ms en dat is echt wel goed genoeg hoor, beneden staat een belinea 25ms volgens mij en daar speelde ik ook altijd games op. Ik zie het verschil niet.

Wat mag die kosten als ik vragen mag? Want een 10ms is echt goed genoeg hoor, ik weet niet wat voor soort gebruiker je bent?

Oh ik zie erin staan dat het een touchscreen is... ? Wil je hem ook als touchscreen gaan gebruiken?

Ok bedankt voor je reactie! Maar een overdreven responsetijd zie ik niet als een bezwaar, maar eerder dat ik gewoon als ik die aanschaf voorgoed klaar ben.... Bedankt ik denk dat ik er voor ga, ik wacht nog een paar meningen af...

Hij is te koop vanaf € 319 volgens de keurige kiessite (weet niet of k de naam mag noemen). Dat van dat touchscreen was mij niet opgevallen maar het leek me een goede deal voor dat geld, dan ben ik in 1 keer klaar...

Je kan het ook zien als, meer geld uit geven voor een extra optie waar je niets van merkt. Zelf heb ik hier zo'n medion schermpje staan 299 euro, het grootste voordeel vond ik dat ik hem gewoon een maand na aankoop kon terugbrengen naar aldi zonder opgave van reden.
Indien er dode pixels zijn is dit wel handig.
Want de garantie hierrond zijn wel heel anders, er moeten er minstens een aantal zijn.

Ok, maar touchscreen of niet, als ik naar de andere prijzen kijk op die site lijkt deze optie niet extra te kosten ofzo.... Jullie vinden het dus overdone als ik voor dit model ga?

het lijkt me niet te kloppen, een 19" touchscreen is veel duurder. Ik zal is kijken of dat wel bestaat
ik kan niks vinden op de samsung site, wat voor serie is je monitor dan?
Samsung ...

Laatst bewerkt:
dat moet je voor je zelf uitmaken, De prijs valt anders goed mee.

hij heeft geen touchscreen zoals ik ook al dacht... het leek me al sterk een 19" touchscreen voor 320 euro. En verder ja 't is een goed scherm.

Waar ga je het scherm voor gebruiken.
Voor games bv is de responstijd belangrijk.

Ga je bv veel foto's bewerken en afdrukken, kies dan voor een monitor met een hoge kleurechtheid.(Dit laat bij veel schermen te wensen over).

Een goed merk scherm hiervoor is EIZO. http://www.eizo.nl/
Dit is de top onder de schermen.

Mvg P

Ok, zit het bij dit scherm niet goed met die kleurintesiteit of valt dat niet te zeggen? bedankt

Testrijder zei:
Ok, zit het bij dit scherm niet goed met die kleurintesiteit of valt dat niet te zeggen? bedankt

Belangrijk is om te weten waar je het scherm hoofdzakelijk voor gaat gebruiken.

Voor ieder wat wils. En niet te vergeten, wat is je budget?

Ik wil een comfortabel scherm voor dagelijks (privé)gebruik, soms ontdek ik een game en speel ik dat een periode. Fotobewerken doe ik niet echt vaak. Verder is mijn budget ongeveer € 350 en wil ik gewoon voor een lange tijd klaar zijn met de aankoop door een van de betere van het moment aan te schaffen. Vandaar ook deze post. Ik stel jullie moeite zeer op prijs, maar et wordt al laat en ik zal dus morgen pas weer reageren...
In ieder geval bedankt voor het meedenken!!

MAkS

Hoi Testrijder,

De enige tip die ik voor je heb is. Test de monitor in de winkel of zorg dat je 100% pixel garantie krijgt, er is niets zo vervelend als 1 of meerdere 'dode' pixels in beeld.

Ik heb 2 weken geleden mijn HPvs19e gekocht, en de verkoper wilde hem eigenlijk niet uit de doos halen en laten zien(te veel moeite).

Na aandringen, en zeggen dat anders de deal niet door ging, kon hij de monitor die hij in zijn handen had, terug naar de leverancier sturen omdat er een kleine kras op zat.:eek:

Suc6

Ok dan, dus via internet bestellen is misschien helemaal niet zo'n goed idee.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan