Staat mijn PC goed ingesteld??

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Ik heb de volgende PC:

AMD Athlon 1.4 Ghz
575 SD RAM (2x256 1x64 Mb)
Nvidia G force 2 64 Mb
15" TFT scherm
Win XP prof.

Ik de volgende spellen gespeeld of geprobeerd te spelen met wisselend succes.

Mohaa allied assault, werkt perfect
A2 Vakantie racer, werkt perfect
Need for speed 2, werkt perfect
Battlefield, werkt in slow motion dus te traag
DTM racer, werkt maar het geluid klinkt net slecht en schokkerig als een slechte mobiele telefoon verbinding.En ook bij dit spel lijkt het allemaal slow motion vlgs de KM teller rijdt ik 100 Km/u terwijl het lijkt op fietssnelheid ik kan ook keurig in slow motion de bocht uitvliegen dus ik rijdt wel te hard volgens spel maar het oogt te traag.
Grand prix 4 ( een formule 1 race spel) de exacte naam weet ik niet meer ,de geleende CD is al weer terug bij de rechtmatige eigenaar. Bij dit spel had een zwart beeld terwijl de muziek perfect werd afgespeeld.

Ik heb direct X versie 9.0 (de laatste versie) geinstalleerd en heb dus met verschillende spellen wisselend succes. Nu ben ik benieuwd of ik bepaalde beeld of geluidsinstellingen kan aanpassen die ik niet ken, bv directx of openGL waardoor ik betere prestaties kan verwachten of dat mijn systeem gewoon niet voldoet voor sommige (nieuwe) spellen.

Hallo,
je kan proberen om de nieuwste drivers van je videokaartje te downloaden, www.nvidia.com of op www.tweakers.net staan ze ook wel.
Ik denk dat het aan je videokaart ligt, deze is niet snel genoeg voor de nieuwe generatie spellen. Ik heb ook al problemen met sommige spellen en ik heb een geforce 3 ti 200 op een amd athlon xp 1800 met 256dd sdram.
Greetz
A.I.

Die Geforce 2 is geen probleem, want ik draai op mijn oude systeempje ook moeiteloos Battlefield. Misschien inderdaad je drivers even updaten?
En hoe staan je instellingen in het spel? als alles op high staat ontploft mijn ouwe pc ook natuurlijk, dus probeer dat eens.
grandprix 4 is trouwens een heel snel spel, daar heeft dat ouwe ding van mij ook erg veel moeite mee. als ik op dat ding GTA Vice City speel, en ik stap op een snelle racemotor, dan vervaagt ook heel de omgeving, doe ik dat op mijn nieuwe pc (ATI RADEON 9700 Pro) dan is er niets aan de hand.

Groeten, Pim

Idd, Medal of Honor kan nog perfect met alle graphische instellingen op Hoog met een GF 2, maar met spellen als Battlefield / DTM kan dat gewoon niet meer, dus je zult je detail omlaag moeten zetten...:thumb:

Ik heb de laatstse driver voor mijn videokaart geinstalleerd en zowel battlefield en tdm draaien beter maar nog niet goed genoeg. Ik leg mij er maar bij neer dat ik niet de allernieuwste spellen kan spelen want nieuwe hardware onderdelen ga ik er niet voor aanschaffen. Iemand nog tips voor rally, formule1 of fps games die goed op mijn systeem kunnen draaien??
Ik zag bv laatst Pro rally 2001 staan voor weining maar die systeemeisen waren wel erg laag. Ik wil natuurlijk een zo mooi mogelijk spel hebben.

Need for Speed 4 is errug mooi, en met een beetje zoeken voor 5 of 6 euro te koop!
Soldier of Fortune 1 is trouwens ook een mooie FPS!

Pim

Waarschijnlijk is die 64md dimm wat ouder dan de rest, dat kan je systeem vertragen
mischien moet je die er eens uitknikkeren en proberen

dtm doet het bij mijn gf2 redelijk goed.

xp is natuurlijk ook erg zwaar voor een gamecomm, maar je kan proberen het spel voorang te geven op de andere processen, helpt mischien ook een beetje.

suc6

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren SOF double helix geinstalleerd, die vond ik nog bij een kennis op de plank. Ik kan mij herinneren dat ik die ooit een keer eerder heb geinstalleerd en dat ie toen goed draaide. Nu echter start het spel goed op maar bij het opstarten van het eerste level krijg ik een fout en wordt het spel afgesloten.
Ook NFS2 en Colin Mc Rae heb ik geprobeerd maar die werken ook al niet naar behoren terwijl die ook een tijd geleden wel goed draaiden. Nu heb de onder systeemwerkset HD opruiming gedaan en de HD gedefragmenteerd om evt. "restvuil" van de HD af te halen. Heeft iemand nog tips wat ik verder nog kan doen??? want vertel me nou niet dat ik WIN xp opnieuw moet installeren om goed te kunnen gamen.

Muurhond, ik heb je raad opgevolgd maar het helpt niet.
Ik blijf bij SOF de volgende melding krijgen in de game console:Failing to initialize suit_sleeves.glm! Check to see the the model is OK!
Enig idee wat dat betekent??????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan