• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

staatje voor bezoekersregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwtzsb

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
62
Ik heb (in dit geval) 5 lokaties (kolom A) waar een aantal bezoekers zijn geweest. (kolom B)
Een deel van deze bezoekers is minderjarig (kolom C)
De gegevens staan allemaal in afzonderlijke bladen (zie bijlage blad 1, 2 en 3)
Voor het gemak heb ik per blad vetgedrukt waar het om gaat. Het grijze is normaal niet zichtbaar.

Nu wil ik graag in blad 1 een staatje maken waar de totalen komen te staan.
Ik doe dat nu handmatig, maar dat zou sneller moeten kunnen.
In een eerdere vraag op helpmij heb ik al antwoord gekregen op de vraag hoe ik dat voor alleen kolom A en B kan doen, maar hoe moet ik dat nu doen als ik dat ook met kolom B wil.
Hoe ik het percentage moet berekenen weet ik wel, maar hoe kan ik nu naar 2 waardes zoeken die in aparte bladen staan en in aparte cellen moeten komen?
De link van mijn vorige vraag staat hieronder; wie kan het aanvullen of aangeven hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alvast bedankt.

Martin

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=409878
 

Bijlagen

  • aantal bezoekers.xls
    19 KB · Weergaven: 111
Beste mwtzsb ;)

Zie bestandje

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • aantal bezoekers(1).xls
    23,5 KB · Weergaven: 82
Dit kan als alle gegevens op 1 blad staan... maar de gegevens staan verspreid over de verschillende bladen.....zie in mijn bijlage....
hoe kan ik het dan oplossen??
 
Bij deze

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • aantalbezoekers(1).xls
    20,5 KB · Weergaven: 53
Warm bakkertje Rudi,

Het is dat je een beetje ver weg woont, anders was ik direct naar Belgie gereden om mijn broodjes voortaan daar te kopen.....
SUPER!!

Bedankt !!!
 
Beste mwtzsb ;)

Had je gewoon Blad2! en Blad3! voor de formule gezet dan ging het ook met mijn voorbeeldje.

Zie bestandje met SOM.ALS functie.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • aantal bezoekers.xls
    23,5 KB · Weergaven: 36
Ja Danny, ik begin het langzaamaan te begrijpen....
Maar ik heb toch nog een ander probleempje, wat eigenlijk hetzelfde is, maar dan anders...
Duidelijk he??

Ik zal gelijk een voorbeeldbestandje erbij doen, misschien kan je me dan hiermee helpen...

In het blad bereken moet komen te staan hoe vaak er 7 volwassen bezoekers zijn geweest op lokatie 1, en hoe vaak er 3 kinderen als bezoekers zijn geweest... Dat moet ook voor de andere lokaties, maar ik hoop daar uit te komen als je (of iemand anders natuurlijk) een oplossing kan geven voor lokatie 1.

De gegevens staan allemaal op aparte bladen, en daar moeten ze ook blijven omdat ze weer nodig zijn voor andere berekeningen; maar die heb ik al.... Dit zijn zo een beetje de laatste zeer zware loodjes....

Wie helpt mij??
 

Bijlagen

  • bezoekers-test.xls
    22 KB · Weergaven: 34
Code:
=AANTAL.ALS(volwassen!B3:B7;7)
en zo verder.
 
Beste mwtzsb ;)

rdg1314 gaf de formule al aan.

Heb het in je bestandje verwerkt.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • bezoekers-test.xls
    36,5 KB · Weergaven: 52
Super, bedankt allebei!!!

Ik ben al een stuk verder.... Maar ben "bang" dat ik nog wel een keer terugkom met een vraagje.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan