Stabiele overclock?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Generation Kill

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Ik hem mijn Phenom X4 955 met een overclock op 3,8ghz en V core op 1,5125 (CPU_Z geeft 1,44 aan)
Draait op moment van type een stress test me prime95, lees de temps af in AMD overdrive (zeer accuraat heb ik ondervonden)

temps idle: vergeten (zal rond de 40 zijn)
temps load: 57 max

De test loop nu ongeveer een uur,

Ben van plan om deze door te laten gaan tot 11 uur vanacht.

Kan ik dan van een stabiele overclock spreken? (kreeg hem niet stabiel op 3,9 tot nu toe doet 3,8 het prima)

Ja. Hoewel je volgens hardware.info je dat pas mag zeggen na 24 uur, leert ervaring dat tien uur garantie geeft op een stabiel systeem. Ik werk zelf altijd met occt, die geeft ook aan als er fouten zijn.

soort van offtopic, maar met AMD overdrive laat hij niet hoger dan 1,55V toe, in de bios wel.
waarom is dit? om een te hoge spanning te voorkomen?

Jep. Echt overklokken doe je ook in de bios. :D

Maar maakt het nog uit als ik bijv voor de 3,9 naar 1,5750 ga? of zelfs naar 1,6?

Zie hier (klik) voor al je antwoorden. Staan misschien nog wel wat leuke tips in. Maar nee, ik zou het niet doen. Dat is niet heel gezond voor je cpu. >1.5V is al wat aan de hoge kant.

dus daaaro komt AMD overdrive niet boven de 1,55.
Had over dat stukje heen gelezen.

Iemand een idee tot hoever de 965 te overclocken is met een cooler zoals de Mugen 2 (presteerd ongeveer zelfde als Corsair H50 die er op gaat)

Over het algemeen voor PII is 3.8 ghz normaal. Daar boven krijg je hem waarschijnlijk niet stabiel (tenzij je aan je northbridge gaat werken (dus chipset overklokken)). Vaak is dit al mogelijk op stock voltage. Het zijn geen garantie, want iedere chip is anders om nog maar te zwijgen over de batches.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan