• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stamboom

Status
Niet open voor verdere reacties.

batfink2002

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
144
Hoi, Weet iemand hoe je in excel een stamboom kan maken of heeft iemand zo iets.
Groet
 
Dat kan zolang de data goed gestructureerd is.
Dan zou het kunnen met een treeview in VBA
 
Een stamboom in Excel wordt niet fraai tenzij je alléén de vader- of moederlijn volgt zonder aftakkingen (een platte stamboom zonder takken). Voor de pc heb je het gratis My Family Tree waarmee je wel uitgebreide bomen kan maken. Zelf heb ik mijn stamboom op het gratis www.familysearch.org omdat ik daar kon aanhaken aan andere stambomen uit verschillende familielijnen die door anderen zijn gemaakt. Hierbij zijn 3 voordelen, je werkt met meerdere (ook onbekende) mensen aan de stamboom, de stamboom wordt erg breed/lang met veel takken naar andere families; en een web stamboom kan je overal bekijken en aanpassen.

Linkjes voor zoekwerk:
Genealogie Online www.genealogieonline.nl
Nationaal Archief www.nationaalarchief.nl
Open Archieven www.openarch.nl
StamboomForum www.stamboomforum.nl
GeneaNet https://de.geneanet.org

Elke persoon in de stamboom moet voorzien zijn van bron(nen) zodat kan worden teruggezocht waar de informatie vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog het oude GD-Win dat on 32 bits nog prima werkt, heb de nodige al bekeken, het blijft lastig.
Aldfaer hoe uitgebreid het ook is, vind het het niet prettig werken.
My Family Tree kan het nog een kans geven maar ook nog niet wat ik qua interface /overzicht zocht.
Blijven nog: Family Tree Builder en Rootsmagic, de laatste is ook gratis. Ben er nog niet uit.
Door Corona en andere zaken is het toch wat stil te komen liggen, er is nog eea te doen, vooral het echt handwerk in de archieven, moet nog eea daar flink uitzoeken voor de oudste generatie om daar meer over te weten te komen.
 
De website www.familysearch.org is uitgebreid en toch intuïtief. Het heeft een goede zoekfunctie. Zeker een aanrader.
 
Kende het, maar kwam er nog niet toe om het dieper te bekijken, tnx anyhow.
Hier kon ik af en toe ook wel goed terecht met mijn vragen:
https://www.stamboomforum.nl/subfora/2/0/0
Maar wat ik nog zoek is het echte handwerk en daar heb ik wat 1 op 1 contacten, maar allemaal net niet.... tis wel een mooi anker dat andere werk. Maar dan is het de vraag of er dan wel meer is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan