Hallo
wie o wie kan mij helpen.
ik ben bezig met het maken van een excel werkblad waarin in ieder nieuwe tabblad een nieuwe maand is.
vervolgens wil ik dat de standby uren die zijn genoteerd per naam automatische opgeteld worden en dan als totaal in een cel geplaatst moet worden.
dit moet dan als voorbeeld (zie excel form):
Frank in tabblad "Nov 12" dan bij L2 hier in staan dan de opgetelde uren van de cellen H3+H10+H11+H12+H17+H24+H31 = totaal 72.
ik zoek dus een formule die automatische de naam + uren zoekt en dit optelt en neerzet in dit geval L2 zonder dat ik steeds alle cellen apart moet aanklikken.
net zoals de formule van hoeveel keer iemand standby draait in cel K2 <=AANTAL.ALS(F2:F31;"Frank")> waarin F2:F31 de range is waarin de naam Frank in voorkomt en dit dan als waarde geeft.
alvast bedankt
gr
Frank
wie o wie kan mij helpen.
ik ben bezig met het maken van een excel werkblad waarin in ieder nieuwe tabblad een nieuwe maand is.
vervolgens wil ik dat de standby uren die zijn genoteerd per naam automatische opgeteld worden en dan als totaal in een cel geplaatst moet worden.
dit moet dan als voorbeeld (zie excel form):
Frank in tabblad "Nov 12" dan bij L2 hier in staan dan de opgetelde uren van de cellen H3+H10+H11+H12+H17+H24+H31 = totaal 72.
ik zoek dus een formule die automatische de naam + uren zoekt en dit optelt en neerzet in dit geval L2 zonder dat ik steeds alle cellen apart moet aanklikken.
net zoals de formule van hoeveel keer iemand standby draait in cel K2 <=AANTAL.ALS(F2:F31;"Frank")> waarin F2:F31 de range is waarin de naam Frank in voorkomt en dit dan als waarde geeft.
alvast bedankt
gr
Frank
Bijlagen
Laatst bewerkt: