ronaldhuisje
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 apr 2010
Ik heb aan een aantal vrienden beloofd om een server 'in het leven' te roepen om op een eenvoudige manier foto's, bestanden e.d. uit te kunnen wisselen. Nu was mijn eerste gedachte om hiervoor een externe harde schijf te gebruiken en deze aan een computer te koppelen die altijd aanstaat. Echter het probleem van deze oplossing laat zich al raden, hiervoor is een computer nodig die 24/7 aanstaat. Wat ik eigenlijk zoek is een harde schijf die stand alone als een server kan fungeren. Mijn vraag is dus;
Is het mogelijk om een harde schijf aan te sluiten op een LAN-verbinding (via LAN-ingang), en op voeding en op die manier een server op te stellen? Waar moet ik op letten? Heeft dit nog implicaties op de veiligheid van het netwerk?
Voor alle duidelijkheid, ongeveer 40-45 mensen zullen zo af en toe gebruik maken van deze server en moeten alle de mogelijkheid hebben in te loggen en zo bestanden te uploaden/downloaden.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Is het mogelijk om een harde schijf aan te sluiten op een LAN-verbinding (via LAN-ingang), en op voeding en op die manier een server op te stellen? Waar moet ik op letten? Heeft dit nog implicaties op de veiligheid van het netwerk?
Voor alle duidelijkheid, ongeveer 40-45 mensen zullen zo af en toe gebruik maken van deze server en moeten alle de mogelijkheid hebben in te loggen en zo bestanden te uploaden/downloaden.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Laatst bewerkt: