stand by & fysieke geheugendump&brand programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimbel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Hallo allemaal,

ik heb vandaag service pack2 gedownload, maar nu kan ik mijn laptop niet meer op stand by zetten door naar uitschakelen te gaan en dan voor stand by te kiezen. weet iemand hoe je dit weer actief kunt maken?

Ook heb ik al een tijdje last van fysieke geheugendumps. Bij mij gebeurd dit als ik zit te webcammen met iemand in het buitenland. De laptop start dan gewoon opnieuw op, er komt eerst wel een blauw scherm met foutmelding, maar die gaat snel weg. Ik heb dit probleem al eens meer langs zien komen op dit forum, maar nog geen duidelijke oplossing hiervoor.

Verder nog 1 probleempje. Ik kan Nero niet installeren, omdat er al een oudere versie op mijn pc schijnt te staan. De wizard kan hem niet verwijderen. Zelf heb ik bij software gekeken, daar stond hij niet bij. Ook heb ik naar bestanden en mappen gezocht en de Nero gevonden, dit heb ik gedelete inlcusief de prullenbak geleegd, maar het zegt nog steeds hetzelfde.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor 1 van deze problemen weet. Ik heb echt het idee dat mijn laptop een beetje een ro mmeltje wordt.

Bij voorbaat hartelijke dank.

Groeten, Kimbel

Geplaatst door kimbel
Hallo allemaal,

ik heb vandaag service pack2 gedownload, maar nu kan ik mijn laptop niet meer op stand by zetten door naar uitschakelen te gaan en dan voor stand by te kiezen. weet iemand hoe je dit weer actief kunt maken?

Ook heb ik al een tijdje last van fysieke geheugendumps. Bij mij gebeurd dit als ik zit te webcammen met iemand in het buitenland. De laptop start dan gewoon opnieuw op, er komt eerst wel een blauw scherm met foutmelding, maar die gaat snel weg. Ik heb dit probleem al eens meer langs zien komen op dit forum, maar nog geen duidelijke oplossing hiervoor.

Verder nog 1 probleempje. Ik kan Nero niet installeren, omdat er al een oudere versie op mijn pc schijnt te staan. De wizard kan hem niet verwijderen. Zelf heb ik bij software gekeken, daar stond hij niet bij. Ook heb ik naar bestanden en mappen gezocht en de Nero gevonden, dit heb ik gedelete inlcusief de prullenbak geleegd, maar het zegt nog steeds hetzelfde.
...

Probleem 1: je huidige drivers voor je moederbord, videokaart en/of monitor zijn niet geschikt voor SP2 van windows xp. Je zal hiervoor eerst bijgewerkte drivers van de fabrikanten moeten downloaden.

Nadat je dit gedaan heb, zal de optie weer beschikbaar zijn.

Probleem 2: Aangezien dit gebeurt met je webcam, zal de software die hier bij hoort een conflict veroorzaken.
Ook hiervoor geldt: kijk of er bijgewerkte stuurpogramma's of software is voor je webcam.

Probleem 3: Waarschijnlijk zit het een en ander nog in het register van Windows. Er zijn diverse tools waarmee je het register kunt opschonen.
Bovendien installeert Nero ook nog bestanden in de map Program Files\Common Files\Ahead en in de map Documents and Settings\All Users\Application Data\Ahead.

Zorg dat deze bestanden en mappen ook verwijderd zijn van je systeem. Dit is overigens niet de goede gang van zaken om een programma ongedaan te maken, maar nood breekt wetten...

Succes! :thumb:

bedankt voor je tips. Ik ga aan de slag en zal je laten weten, wanneer het gelukt is.

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan