Standaard 1 en elke nieuwe regel +1, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tintilla

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Voorbeeld:
hulp.png

Nu staat er standaard 1. De moet wanneer er steeds en nieuwe regel bij komt +1 zijn.
Maar nu weet ik niet hoe je dit moet zeggen in de tabel.

Ik denk dat het heel simpel is maar ik weet niet hoe ik het zou moeten zoeken.

Ik wil dus zeggen, kijk naar de vorige regel en doe dit +1

Bijlagen

• TT.rar
    TT.rar
    8,7 KB · Weergaven: 7
  • hulp.png
    hulp.png
    16,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Maar nu weet ik niet hoe je dit moet zeggen in de tabel.
Maakt niet uit in welke taal je dat probeert: dat kan niet. Automatisch nummeren regel je met een functie, en op een formulier. Op een formulier kun je bijvoorbeeld als standaardwaarde voor het veld [Pnr] de formule
Code:
=Clng(DMAx("[Pnr]";"[Nummer]"))+1
gebruiken. Maar ja, dan moet je wel eerst formulieren hebben.

Ik heb formulieren.
Maar waar moet die code regel dan ergens? Onder gebeurtenis en dan vbscript?

Wat ik nu zo in elkaar heb gezet zit in DB_DA_23.rar
Bij formulier ProgrammaInvoer moet als je nu in het submenutje een extra beweging (Buiging nummer, mijn fout) aan maakt +1 er komen als je snapt wat ik bedoel.

Waarmee ik het ook kan oplossen, is er een manier dat je kan zeggen dat een Textbox hetzelfde getal moet hebben als de ID die dan op dat moment onder in het beeld zichtbaar is? (Dat bladnummer zegmaar.)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geen idee wat je onder 'beweging' verstaat. En het formulier <ProgrammaInvoer> zit er ook niet bij. Wel <ProgrammaGeInvoer> en <ProgrammaOverzicht>. En <InvoerProgramma>. Zeg het maar...

Mijn excuses voor niet duidelijk schrijven.

Op het blad [InvoerProgramma] is het te doen.
De textbox [Buiging nummer] moet elke keer +1 worden wanneer er een nieuwe beweging word aangemaakt. Deze textbox staat in het formulier [ProgrammaGeInvoer].

Laatst bewerkt:
Als ik naar dat veld kijk, dan zijn de nummers niet uniek, en zeker dus niet oplopend. Dus waar is dat nummer van afhankelijk? Je hebt ook relaties gelegd tussen de tabellen die volkomen onbruikbaar zijn, en die je net zo goed weg kunt laten (behalve die tussen Nummering en Programma, die is als enige wèl Referentieel te maken).

De nummers hoeven niet uniek te zijn.
Met relaties neem ik aan wat ik gelinkt heb met het Gereedschap. Ik heb aantal dingen geprobeerd van te voren zonder dat ik wist wat wat deed. Nu heb ik dit niet weggehaald omdat het me niet in de weg zat.

Ik zal even korte omschrijving geven wat ik probeer.

Een klant heeft een tekening van een product. Dit product moet gezet worden. Een product kan meerdere zettingen bevatten.
Nu wilde ik een lijst maken waarin je de gegevens hier in kwijt kunt.

Lijststructuur die ik in mijn hoofd had is zoals op de afbeelding die in het eerste bericht staat.
Alleen nu wilde ik creëren dat Buiging +1 werd elke keer wanneer er een nieuwe buiging werd aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik heb aantal dingen geprobeerd van te voren zonder dat ik wist wat wat deed. Nu heb ik dit niet weggehaald omdat het me niet in de weg zat.
Relaties zijn één van de pijlers van een goede database; dat zit dus behoorlijk in de weg als je dat niet goed instelt vanaf dag één.
Als je op het formulier [ProgrammaGeInvoer] het veld [NrID] toevoegt (en eventueel verbergt) kun je met de volgende formule de standaardwaarde van het veld [Buiging nr] instellen. Wel in je tabel de standaardwaarde verwijderen, want die heb je nu niet meer nodig.
Code:
=Nz(DMax("[Buiging nr]";"[Programma]";"[NrID] = " & [NrID]);0)+1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan