Standaard 17" bureaublad uitbreiden met 20" breedbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

georgeboot

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Beste Helpmij'ers,

Ik heb standaard een 17" Hp scherm in gebruik. Laatst heb ik een 20" breedbeeld scherm erbij neergezet, omdat deze niet gebruikt werd.

Nu wil ik de 17" als standaard scherm, en de 20" als extra scherm. Als ik via het nVidia configuratiescherm een uitbreiding instel, word het beeld op mijn 17" 'normaal' (1280x1024) vertoont, en op de breedbeeld uitgetrokken; omdat daar ook een resolutie van 1280x1024 is.
Via nVidia software kan ik niet de resolutie van mijn breedbeeld veranderen, als ik hem in een 'verticale uitbreiding' opstelling gebruik.

Dit alles instellen via Windows lukt ook niet. Waarschijnlijk heeft nVidia deze optie uitgeschakeld, omdat nVieuw dit beheerd.
Of de taakbalk alleen op mijn 17" staat, of op beide, maakt niet heel veel uit. Makkelijk is wel als hij op één scherm staat.

Wat ik dus zoek in een goede programma, waarmee ik mijn 17" als standaard kan gebruiken, en mijn breedbeeld als extra scherm. Hier is genoeg software voor te vinden, maar bij alle tot nu toe gevonden software, werk maar een scherm gedetecteerd: het active scherm. Als ik die software draaide in een verticale uitbreiding, werd ook maar een scherm gevonden; het herkende mijn 2 schermen in uitbreiding als één groot scherm.
Ik heb een GeForce 9400GT grafische kaart.

Kan iemand mij helpen?
(misschien klinkt het verhaal wat onduidelijk, vraag maar wat je wilt weten;)

Laatst bewerkt:
Altijd eerst GOED rondkijken, heb ik dus niet gedaan... Als ik goed had gekeken, was er ook een optie die 'dualview' heet, beschikbaar is. Dit lost alles op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan