Standaard algemene voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

guest945836

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Hey forumleden,
telkens als ik naar een site ga, en een account aanmaak, moet ik altijd de voorwaarden accepteren, dit zijn meestal teksten die al het onacceptabele gedrag verbieden van de gewone gebruiker. Maar ik vraag me af, hoe komen de eigenaren van deze sites aan deze teksten? Ik ben geen expert in schrijven (en ik dacht dat meerdere mensen dat niet waren) en vroeg me af of er een standaard algemene voorwaarden tekst was die vrij was om te kopiëren en plakken op je eigen site. Weet iemand of zo iets al bestond? Ik kan haast niet denken dat het niet bestaat.
Groetjes van Kayle

hi, bedankt voor je reactie,
ik had ook gezocht via google, maar ik kwam vooral tegen dat je inderdaad door een juridisch persoon je voorwaarden moet laten nakijken of moet laten maken. Ik kwam ook op de site van de kvk waar je onder anderen ook informatie kon vinden over het zelf maken van een algemene voorwaarden-pagina. Hier kon je ook een soort boek ervoor kopen incl. cd met de 'handleiding'. Maar het nadeel is dat mijn site door vrijwilligers is gemaakt en dat mijn site niet bedoeld is om geld te verdienen. Ik weet dan ook niet of het het geld waard zal zijn iemand in te huren om dat te laten maken.
Groetjes van Kayle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan