Standaard automatisch verbinden uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xemx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Afgelopen week een nieuwe laptop gekocht met windows 8. In draadloze verbindingen staat bij alle verbindingen standaard “automatisch verbinden” aangevinkt. Ik kan het uitvinken, maar het wordt direct weer aangevinkt. Weet iemand hoe ik “automatisch verbinden” standaard uit kan zetten? Ik bedoel niet wifi helemaal uitschakelen/vliegtuigstand, maar dat ik wel de verbindingen te zien krijg, maar dat deze niet standaard ingesteld staan op automatisch verbinding maken.

Rechtsklikken op de weergegeven verbindingen geeft alleen opties als ik verbonden ben met zo’n verbinding. In de eigenschappen van de adapter en onze eigen draadloze verbinding kan ik het niet vinden en ook niet ergens anders in het netwerkcentrum en de internetopties. Ik gebruik Comodo firewall en heb daarom windows firewall voor particulier en openbaar uitgezet. Voor domein staat windows firewall nog aan, want ik weet niet goed wat dat is. Heb wel even windows firewall uitgeschakeld voor domein om te kijken of dat uit maakt, maar dat maakte niets uit. Ook netwerkdetectie uitschakelen, maakte niets uit.

Ik wil automatisch verbinden graag voor alle netwerken uitschakelen. Weet iemand hoe?

Bedankt,
Angela

Ga naar je draadloze netwerkadapter>eigenschappen>draadloze netwerken en verwijder daar alle andere voorkeursnetwerken, behalve dan die die je nu gebruikt .
Vink dan de automatische voorkeur aan of uit.

Bedankt voor je reactie, Mik.
Ik kan draadloze verbindingen niet vinden in de eigenschappen van de draadloze adapter. Ik heb daar het tabblad netwerken en delen en verder geen tabbladen. Onder de knop configureren, vind ik het ook niet. Ik heb al overal gezocht naar deze instellingen voor draadloze netwerken, maar kan het niet vinden.

Oei, ik zie dat het over Win 8 gaat. Daar heb ik geen ervaring mee.
Heb je geen verbindingen ergens staan? Ik neem aan dat er ook een configuratiescherm aanwezig is met een netwerkcentrum o.i.d.
Wat gebeurt er als je bij uitvoeren (windowstoets + r) control typt?
Ik heb een foutje in mijn vorig bericht gemaakt, je moet bij de eigenschappen van je actieve Wlan-verbinding zijn. :o

Laatst bewerkt:
Goedemorgen
Ik heb wel een overzicht van verbindingen die de adapter vindt, maar ik kan automatisch verbinding maken daar niet uitschakelen. Er is een netwerkcentrum, maar draadloze verbindingen vind ik daar niet. Windowstoets + r +control gaat naar het configuratiescherm. Ook in de eigenschappen voor de actieve verbinding vind ik het niet. Ik heb daar wel "andere draadloze netwerken zoeken tijdens verbinding met dit netwerk" uitgevinkt, maar dat maakt dus niet uit. En wat ik eigenlijk wil bereiken is dat de laptop nooit automatisch verbinding maakt met draadloze netwerken die ie op dat moment vindt.

Ik had gisteren even een onbeveiligd netwerk wat niet op automatisch verbinden ingesteld stond (verder allemaal beveiligde verbindingen die wel op automatisch verbinden staan). Is dit altijd zo? Als alleen beveiligde verbindingen op automatisch verbinden staan, is dat niet erg?

Zijn er misschien Windows 8 gebruikers die me kunnen laten weten, hoe dit bij hen ingesteld staat? Hoe schakelen jullie dit uit?

Hallo xemx,

In het buroblad zit rechts onder in de balk de draadloze verbinding
Als je daarop klikt met links zie je de draadloze in je omgeving
De bovenste ben je meestal zelf
met links er op klikken en daar kan je hem uitschakelen
als je er weer op klikt kan je hem inschakelen of ook automatisch inschakelen

Hopelijk is dit je antwoord op de vraag

Gr, digiharry

Bedankt voor je reactie, digiharry. Helaas is dit niet wat ik bedoel. Ik kan zo inderdaad voor mijn eigen verbinding, als ik daarmee verbonden ben, automatisch verbinden in- en uitschakelen, maar het gaat me juist om de andere verbindingen. Ik zou juist graag voor de netwerken die niet van mij zijn, automatisch verbinden uitschakelen.

Maak je niet een denkfout? Ik denk dat die andere netwerken gewoon door de eigenaren van die netwerken zo ingesteld zijn.
Daar zul jij niets aan kunnen veranderen als je daar niet op ingelogd bent. Net zoals jij je eigen netwerk kunt beheren door in en uitschakelopties te gebruiken kunnen zij dat ook.
Jouw laptop maakt toch automatisch verbinding met je eigen netwerk?
Als dat niet zo was kreeg je wel een pop-up venster waar je een wachtwoord zou moeten invoeren.
Dus eigenlijk is alles ok zou ik zeggen.

Dat zou goed kunnen, dat ik een denkfout maak. Hoop ik eigenlijk, want dan is het opgelost ;) Maar dan is de denkfout denk ik niet dat het gaat om wat de eigenaren van andere netwerken hebben ingesteld, want mijn buren hebben automatisch verbinden aan staan en op mijn laptop staat automatisch verbinden voor hun netwerk wel uit. De denkfout zou wel kunnen zijn dat alleen voor beveiligde verbindingen, automatisch verbinden aan staat. Maar: is dat ook echt zo? En: mag ik dan aannemen dat mijn laptop dus nooit zonder tussenkomst van mij verbinding zal maken met een netwerk?

En: mag ik dan aannemen dat mijn laptop dus nooit zonder tussenkomst van mij verbinding zal maken met een netwerk?
Als je je eigen netwerk als voorkeur hebt staan niet nee.

Fijn dat je zo meedenkt!
Maar is het ook echt zo? En: ik ben niet altijd binnen het bereik van mijn eigen netwerk, dus dan werkt die "bescherming" niet. Ik zou het toch gewoon uit moeten kunnen zetten? Voor de veiligheid en lijkt me ook beter als ie niet steeds bezig is te proberen verbinding te maken?
Overigens: ik kan mijn eigen netwerk niet als voorkeursnetwerk instellen. Die optie kan ik tenminste niet vinden. Wel kan ik aanvinken dat mijn eigen netwerk automatisch verbinding moet maken, maar zo staan de andere netwerken, in ieder geval de beveiligde, dus ook standaard ingesteld.

Laatst bewerkt:
Voor de veiligheid en lijkt me ook beter als ie niet steeds bezig is te proberen verbinding te maken?
Vrijwel alle laptops hebben een schuifknopje waarmee je het wifisignaal kunt uitschakelen.
Als je onderweg bent en je bent off-line bezig zou je het wifisignaal kunnen uitschakelen.

Ja, wifi uitschakelen kan gelukkig sowieso. Op deze laptop zit geen knopje, maar ik kan wel de vliegtuigstand inschakelen. Dat is prettig, maar geen echte oplossing. Ik heb inmiddels op het microsoft forum het probleem gevonden, waar ook een reactie van een "microsoft engineer" bij stond. Hij raadt aan SFC checker te laten draaien en om te kijken hoe het werkt onder een nieuw account.
http://answers.microsoft.com/en-us/...n/514510b5-d99b-4f66-ac78-eb32d0056ada?page=2

Op zijn advies zijn geen reacties gekomen. Ik heb beide oplossingen geprobeerd, maar maakte geen verschil. Dit gepost en ook gevraagd of dit dus niet normaal is Windows 8.

Ik ben er nog niet verder mee gekomen, behalve gemerkt dat ik niet de enige ben. Nog geen reactie van Microsoft. Ik vraag me allereerst nog steeds af of bij iedereen die windows 8 gebruikt, automatisch verbinden standaard aan staat? Zijn er mensen met Windows 8 die me dat kunnen laten weten?

Hallo Angela,

Bij mij staat automatisch verbinden aan, maar als ik ergens kom moet ik wel inloggen en verbinding maken met dat netwerk
Hierbij geef ik je ook de link van het NL forum van microsoft http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/
de app achter de schermen verwijst ook naar de link
Helaas kan ik je verder niet helpen

Gr, digiharry

Dank je digiharry!
Misschien is het wel een standaard instelling, maar gek dat MS dat dan niet meldt.
Stelt wel meer gerust als het een standaardinstelling is, maar toch vervelend, vooral omdat je voor onbeveiligde verbindingen niet hoeft in te loggen. Maar misschien staat het voor onbeveiligde verbindingen niet standaard aan?
Ik zal de vraag ook op het Nederlandse MS forum zetten. Wil toch graag weten hoe het zit.

En in het NL-forum van Microsoft vond ik denk ik het antwoord/hoe het werkt:

http://answers.microsoft.com/nl-nl/...wijderen/9f98100a-211d-4df2-8d27-8f0e52842877
"alleen netwerken die zijn "onthouden" wordt verbinding mee gemaakt. Dus als je geen menu krijgt als je met rechts klikt, wordt er niet automatisch mee verbonden. Wel zodra je er een hebt aangeklikt en er verbinding mee hebt gemaakt.
Als je bij sommige wel een menu krijgt kun je eens kiezen voor "Netwerk vergeten", dan wordt er met dat netwerk geen verbinding meer gemaakt."

Erg dat ik dat niet eerder gevonden heb :shocked:

Lijkt me dat de conclusie dus is dat automatisch verbinden standaard aan staat, maar er wordt geen verbinding gemaakt als je niet ooit zelf al een keer verbinding hebt gemaakt met een netwerk. Als je een keer wel verbinding hebt gemaakt, kun je dit weer ongedaan maken, door er op rechts te klikken en te kiezen voor niet onthouden. Automatisch verbinden zegt dus eigenlijk niets, het gaat er om of het een "onthouden" netwerk is.

Lijkt me dat ik deze vraag op opgelost kan zetten?

Laatst bewerkt door een moderator:
alleen netwerken die zijn "onthouden" wordt verbinding mee gemaakt. Dus als je geen menu krijgt als je met rechts klikt, wordt er niet automatisch mee verbonden. Wel zodra je er een hebt aangeklikt en er verbinding mee hebt gemaakt.
Als je bij sommige wel een menu krijgt kun je eens kiezen voor "Netwerk vergeten", dan wordt er met dat netwerk geen verbinding meer gemaakt.
Natuurlijk je hebt gelijk, ik word langzaam oud. :o
Ja hoor je mag hem op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan