Standaard avatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Als mensen zich aanmelden op de website wil ik dat mensen een standaard avatar hebben welke ze eventueel later zelf kunnen aanpassen. Nu dacht ik deze standaard avatar eenvoudig via de msql door te kunnen voeren, zie plaatje hieronder:

msql.png

Bij standaardwaarde zet ik dan aangegeven als: en dan voer ik in die witte balk de url in. Helaas geen effect, iemand enig idee hoe het wel kan/moet?

Eh, dat zou moeten werken..?

Krijg je een foutmelding oid?

Hij zal niet alle reeds aangemaakt velden updaten trouwens, maar als je een nieuwe insert moet ie de default value pakken. Wat voor Insert query gebruik je? Je moet er ook op letten dat je het veld niet specificeert als je de default wil.

Dus dit:
[sql]
INSERT INTO tabel ( id, veld )
VALUES( 0, '' )
[/sql]

Zal "veld" niet op de default waarde zetten, omdat je iets meegeeft. Je zult de query dan zo moeten doen:

[sql]
INSERT INTO tabel ( id )
VALUES ( 0 )
[/sql]

om alle velden behalve ID op hun default waarde te zetten.

Hoop dat dit helpt :) Anders moet je even wat meer info geven over wat je aan het doen bent.

Hij werkt, ik ging er vanuit dat ook de reeds aangemaakte velden geupdate zouden worden maar nu zie ik dat hij nieuwe velden inderdaad een standaard avatar meegeeft :thumb: Thanks voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan