standaard bestandslocatie van myplaces.kml van Google Earth wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Op internet vind ik tig instructies hoe ik myplaces kan verplaatsen van de standaardlocatie op een apparaat naar de standaardlocatie van een ander apparaat. Maar dat kan ik zelf ook.

Ik wil de standaardlocatie wijzigen op m'n eigen computer en die vraag is geheel afwezig op internet. Ben ik nou de enige?

In het verleden heb ik na een herindeling van m'n computer na veel googelen de standaard bestandslocatie kunnen wijzigen maar dat was een gecompliceerd heen en weer geschuif. De laatste keer heb ik in het register de locatie gewijzigd maar dat werkt nu niet meer.

En waarom is Google niet in staat zoals zoveel programma's een aanpassingsregel in de instellingen te maken of hebben ze een duistere reden die mogelijkheid te saboteren.

Lees nou zelf nog eens wat je schrijft. Jij geeft een perfecte reden voor je laatste vraag, namelijk de hele voorlaatste alinea.

Inmiddels zelf opgelost. Mijn instructie van een paar jaar geleden teruggevonden en die werkt. Hieronder voor eventuele belangstellenden:

Schoon in de zijbalk de locaties op door dubbele vermeldingen te verwijderen. Soms komt de map Mijn Plaatsen meerdere keren voor. De juiste locaties mits aaneengesloten kunnen met ingedrukte shift knop collectief worden geselecteerd en helemaal naar boven worden verplaats naar de bovenste map Mijn Plaatsen. Sluit Google Earth.
Vind nu de map Google Earth waar deze laatste versie van myplaces is opgeslagen en kopieer de gehele map naar een gewenste locatie.

Ga nu in het Register naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Google Earth Pro
Dubbelklik op KLMPath en wijzig in het popupscherm de locatie en geef OK.

Ga nu naar:
HKEY_USERS\S-1-5-21-3183692327-1173652434-1404463943-1003\Software\Google\Google Earth Pro
Dubbelklik op KLMPath en wijzig in het popupscherm de locatie en geef OK.
sluit het Register.

Verwijder op de oude locatie de hele map Google Earth.
Open Google Earth en voila het wonder is geschied

NB
Er wordt veel gewaarschuwd voor knoeien aan het register maar als je je verstand gebruikt dan valt er veel te regelen. Ik vond na wat zoeken deze twee vermeldingen die de enige zijn met een KML pad. Dat pad wijzigen leek me volstrekt ongevaarlijk en dat bleek dus. En gaat het fout; dan gewoon weer terug wijzigen.

Lees nou zelf nog eens wat je schrijft. Jij geeft een perfecte reden voor je laatste vraag, namelijk de hele voorlaatste alinea.

Ik begrijp je opmerking niet.

Mijn instructie van een paar jaar geleden teruggevonden.
Erg leuk. Jij gebruikt jouw verstand en komt toch in de problemen. Zo gaat het bij veel mensen. Het geheugen is net zo belangrijk.

Als dat werkt, prima, bedankt en je hebt ook nog eens een goede titel gekozen. Kunnen mensen dat op Google terugvinden.

Ik begrijp je opmerking niet.
Blijkbaar toch wel, want jij geeft zelf al uitleg over de risico's van het knoeien met het register. Welk programma/ontwikkelaar van programma's zal dat aanbevelen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan