• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standaard beveiligde cel toevoegen uitschalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arosa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2015
Goendendag allemaal,

Ik ben met een excel formulier bezig waarbij verschillende cellen beveiligd moeten zijn en verschillende ook niet, tot dusver geen probleem. Maar ik wil dat als ik mijn blad beveiligd heb, ik niet beveiligde rijen kan toevoegen.
Dus het blad wat ik maak heeft standaard beveiligde cellen en niet beveiligde, maar als mensen (openbaar formulier) rijen willen toevoegen en bewerken moet dat kunnen, alleen als ik het blad beveilig voor de beveiligde cellen dan kan dat niet meer.

Is er een manier om in te stellen dat als het blad beveiligd is er wel niet beveiligde rijen toegevoegd kunnen worden?

Alsvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Bij het beveiligen van een blad kan je toch aangeven of er wel of geen rijen ingevoegd mogen worden. Verder begrijp ik niet zo veel van jouw vraag en zou een voorbeeldje welkom zijn.

Ik heb inderdaad vinkjes gezet bij: rijen opmaken, rijen invoegen en rijen verwijderen. Alleen als ik het blad beveilig en er wordt een rij ingevoegd is deze automatisch ook beveiligd en kun je er niks meer mee. Is er een optie om dit uit te schakelen waardoor de rij die je nieuw invoegd niet beveiligd wordt. Het gaat om een formulier waarin vaste teksten staan (geblokkeerd) en waarin gerapporteerd (niet geblokkeerd) moet worden. (voorbeeld helaas niet mogelijk ivm vertrouwelijke info).

Volgens mij is het zo dat:

Als je een kolom in gaat voegen die tussen twee beveiligde kolommen ligt of rechts aangrenzend aan de beveiligde kolom, is de ingevoegde kolom automatisch beveiligd.
Links van de beveiligde kolommen een kolom invoegen is geen probleem.

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties.

Het is echter inderdaad zoals HSV al zei dat een kolom die tussen beveiligde cellen wordt ingevoegd ook automatisch wordt beveiligd. Heb het nu dus opgelost door onder elke beveiligde regel een niet beveiligde regel te plaatsen en deze vervolgens te verbergen. Hierdoor kan het blad beveiligd worden en de beveiligde cellen niet meer worden aangepast maar wel niet beveiligde rijen worden toegevoegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan