Standaard brief met pop up via VBA: Herhalen van tekst in brief

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdeweerdt

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hoi allemaal,

Ik heb een beetje zitten oefenen met VBA en het maken van een pop-up scherm. Ik wil een standaard brief maken. In de brief moeten een aantal gegevens herhaald worden. Ik krijg het niet voor elkaar om de herhaling van de tekst (bladwijzer) erin te krijgen. Ik heb gespeurd op dit forum, op internet en ik heb ook al een boek gekocht (leer jezelf professioneel Visual Basic for applications), maar ik kom maar niet verder :(.

Wie kan me helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Groeten Fleur

Hoi,
Post eens een vbtje met wat je zelf voor elkaar hebt gekregen.
Zo heb ik alleen vragen
Wat bedoel je met pop up?
Waar haal je de gegevens vandaan die moeten herhaald worden?

Sorry voor mijn slechte omschrijving. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.
Ik heb een .dotm bestand. Maar als ik het zo zie kon ik deze niet uploaden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,
Probeer eens het bestand te zippen en dan door te sturen

Gebruik geen bladwijzers voor dit soort zaken, maar REF velden i.c.m. DocVariables. Je vult vanuit het formulier de variabelen, en in de REF velden verwijs je naar de juiste variabele. Met Update werk je vervolgens alle documentvelden bij.

Hoi,
Kan je hiermee verder?
Zie de bookmarks en code in uw invulformulier

@Octafish, ik heb uw antwoorden nog nooit begrepen
Als je zoiets als vraag krijgt
Ik heb een beetje zitten oefenen met VBA
of
Ik krijg het niet voor elkaar om de herhaling van de tekst
of
Ik heb gespeurd op dit forum, op internet en ik heb ook al een boek gekocht
en
ik kom maar niet verder
Wat kan TS in godsnaam aanvangen met uw antwoord

Bijlagen

Beste Philiep,

Dank je wel. Ik ga er eens voor zitten van het weekend om verder te komen.
Ik had al geprobeerd om verder te zoeken naar DocVariables, maar dat is voor mijn gevoel ook weer een vak apart :shocked:.

Ik laat weten als het gelukt is. Fijn pasen!

Groeten Fleur

Beste Philiep,

Super bedankt voor je hulp! Ik snap wat je hebt gedaan. Zo kom ik weer verder.
De volgende keer zal ik me gaan verdiepen in de DocVariables :)

Nogmaals superbedankt!

Groeten Fleur

@dotchie: Ik schrijf mijn antwoorden ook niet voor jou, maar voor de persoon die de vraag stelt. Als die met mijn antwoord niet uit de voeten kan, dan is TS best in staat om zelf om duiding te vragen, lijkt mij. Wat de vraag betreft: je kunt een hoop doen zonder gelijk naar VBA te grijpen. REF en VARIABLES kun je zonder VBA gebruiken. Vandaar deze aanwijzingen op basis van:
Ik heb een beetje zitten oefenen met VBA en het maken van een pop-up scherm. ... In de brief moeten een aantal gegevens herhaald worden. .... Wie kan me helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
TS vraagt om de juiste aanpak. Die krijgt Fleur dacht ik.

Daarnaast is HelpMij een site om mensen te Helpen, niet een site waar we voor mensen oplossingen bouwen. Althans: niet gelijk op voorhand. Wat is er op tegen als een vraagsteller zelf op onderzoek uit gaat en op basis van tips en aanwijzingen zelf een oplossing zoekt en vindt? Duurt misschien wat langer, maar is op de lange duur veel beter voor TS. Dat jij heel vaak gelijk met een kant-en-klare oplossing komt, vindt ik veel kwalijker dan dat ik TS zelf laat zoeken.

Hoi
@Octafish, hier is zeker niets op tegen
Wat is er op tegen als een vraagsteller zelf op onderzoek uit gaat en op basis van tips en aanwijzingen zelf een oplossing zoekt
Dat is idd de bedoeling, maar ik (persoonlijk) vind een vb bestandje meer zeggen dan 1000 woorden. Dat is ook het enige wat ik bedoelde met mijn opmerking.

Bestandjes zeggen heel wat meer dan 1000 woorden, dat is m.i. ook vaak het probleem. Mijn uitgangspunt is dat ik pas een voorbeeldje post als TS daar om vraagt. Ik zal ze nooit uit mezelf een voorbeeld meesturen en al helemaal niet als TS daar nog niet over rept. Je leert er doorgaans ook veel minder van. Als mensen zoals jij dat dan wél gelijk doen, kun je het hele leerproces gelijk de bietenbak in gooien. En dat wil jij toch ook niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan